Gå til innhold
Arkivverket

[#10687] Sigurd Johan Kristian Pedersen-omkom på sjøen-Hva tid?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Sigurd Johan Kristian Pedersen, født 20.8.1907, bosatt på Vedavågen, omkom vistnok på sjøen? Er det mulig å finne eksakt dato for for dødsfallet?mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Du kan prøve på folkeregisteret hvor han bodde. Når det gjelder å få opplyst når han døde, tror jeg nok de kan hjelpe deg. Det er ialle fall verd et forsøk.Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk, Inger, for svaret.Ja, muligens. Men han ble aldri funnet slik at der er ingen gravplass etter han. da hadde nok kirkevergen kunnet gi opplysninger. Derfor tenkte jeg at en eller annen hadde dødsprotokollene på Arkiver, for eks. i Bergen.mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Kurt Martin Nilsen

Hei Birger Det var våren 1929, dato skal du få litt senere. Det er en historie om denne hendelsen slik som folk i Vedavågen kjenner den. Er du i slekt? Har kansje ett bilde av Sigurd Johan ombord på 'Eivor'Kurt Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Kurt Martin Nilsen.Dette var jo en overrsakelse siden det er over fire år siden sist. Men hjertelig takk skal du ha for kontakten du tok! Joda vi har nok felles aner og jeg hadde jo dengang kontakt med familien på Vedavågen. Han omkom 7.5.1929 så den datoen har jeg, men historien er jeg virkelig på jakt etter. Du kan jo sende den til min mailadresse: birgerfo@chello.noMed vennlig hilsenBirger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

HalloDen som kjenner best til skipsforlis langs kysten er Erik Bakkevig. Han har gitt ut flere bøker om emnet. Bøkene er inndelt i geografiske områder. Ved i søk i bibliotekenes lister kommer flere bøker opp. Der er også skrevet endel, med henvisning til aktuelle avisutklipp o.l.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.