Gå til innhold
Arkivverket

[#10691] Jens Jenssøn Kærup (Skierup) - Kolbjørnsvik/Arendal


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg har nå bl.a. notert følgende om min ane, Jens Jensøn Kærup/Skierup: g1m Ellen Aasmundsdatter Colbjørnsvigen (ca 1738 - 1764) - med barna Mette Marie 1759, Jens 1761 og Jens 1763. G2m Asborg Rejersdatter - med barna Elen 1770 og Reijer 1774. Jens Kærup døde 1775. Han var skomaker? Har noen ytterligere opplysninger eller gode tips? Mvh -Jarl- PS: I kortarkivet på AA-arkivet henvises til Jens' segl (??) i Øyestad kirkebok 1760 nr 7 s25. Har noen tilgang og kan slå opp for meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg trenger en 'second opinion' på en kirkebokinnførsel i Austre Moland blant konfirmantene i 1750.Hva er navnet på konfirmant nr 54 her på høyre side? LenkeJeg lurer på om det står Thorup, men kan ikke utelukke at det står Kærup. Synspunkt?- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei !Etter å sammenlignet med andre navn på som og begynner med Th ser jeg at det er helt likt til nr.54.. Så jeg tror at det står Thorup..Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.