Gå til innhold
Arkivverket

[#10692] Hvordan finne fram til riktig kirke?


Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Jeg prøver å finne ut hvilken kirke min farmor (Gerd Larsen) ble døpt i. Hun ble døpt i Bergen (mest sannsynglig) og ble født 23. juni 1932. Farmor er død, og vi hadde aldri noe ordentlig kontakt. Moren hennes het Gerda Steffensen f. 1908. Den påståtte faren hennes skal være Sverre Bertin Larsen f. 1902. Det jeg egenlig vil vite er om Sverre er faren som er oppført i kirkeboken. Jeg kan jo ikke forske videre bakover uten å få bekreftet at han står som far der. Men hvordan skal jeg finne ut hvilken kirke hun ble døpt i? Vet heller ikke hvor i Bergen de bodde. Takknemlig for Hjelp.Vennlig hilsen Linn Brungodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fødselen fant sted på Kvinneklinikken i Bergen, og meldingen om fødselen ble sendt soknepresten i Sandvikskirken, hvor hun ble døpt. Barnet var født i ekteskap, og foreldrene Sverre og Gerda Larsen bodde da i Persenbakken 43. Sverre Larsen var kelner og født 2. oktober 1902 i Bergen, moren var født i Bergen 29. juni 1908.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.