Gå til innhold
Arkivverket

[#10694] Johan Johansen født i Storfjord Troms


Gjest Bente Wäinösdatter Laakso
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Wäinösdatter Laakso

Kjenner noen til min oldefar Johan Johansen f ca 1870? Gift med Anne Margrethe Villumsen fra Målselv. De fikk 5 barn kunn den yngste vokste opp som het Nikoline Alvida Johansen f 1902 Kaldfjord senere gift med Matti Adolf Laakso f 1882 Enontekiö Finnland. De flyttet til Berlevåg. Takknemlig for all hjelp. Hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

På RHDs sider kan du søke i folketellingen 1875 for Lyngen, som Storfjord dengang hørte til. Her finnes flere Johan Johansen, født rundt 1870 (+/- 3 år) i Storfjord (bla. på gårdene Kiddal og Olderelv). Adressen er http://www.rhd.uit.no velg 'Søking i folketellingene'. Kirkeboken for Lyngen 1859-1878 finnes også på RHDs sider. Jeg finner merkelignok ingen Johan med far Johan fra Storfjord døpt rundt 1870. Det kan skyldes at denne Johan Johansen brukte farens patronymikon, dvs. at faren ikke nødvendigvis het Johan til fornavn, men Johansen til etternavn. I såfall finnes flere aktuelle kandidater.Mvh. Andreas Snildal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Her er noen aktuelle kandidater:Johannes Høeg, f. 28. des. 1869, foreldre Johan Erik Nilssen og Elen Margrethe Thomasdatter, bosatt på Helligskogen (fjellstue). Finnes i FT 1875 under Olderelv.Johan Peder, f. 19. mar. 1873, foreldre Johan Peder Olsen og Maria Johanna Isaksd. Buck, bosatt i Skibotten.Dersom farens fornavn ikke var Johan/Johannes:Johan Peder, f. 4. mar. 1872, foreldre Klemet Johansen og Marie Helene Isaksd., bosatt Kiddalen.Johan, f. 2. sep. 1872, foreldre Erik Johansson og Eva Johansd., bosatt i Skibotten.Mvh. Andreas Snildal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Wäinösdatter Laakso

Jeg takker for svaret. Nå har jeg fått flere opplysninger vedr. min oldefar Johan Johansen. Han var opprinnelig fra Kvaløy/Kvalfjord i Troms og var gift to ganger.Første ekteskap var med min oldemor Anne Margrete Villumsdatter fra Målselv. Hun døde ca 1905? Andre ekteskap var med Marianne ? fra gården Slåtten på Mæhlen i Oteren (Storfjord). Gårdsnummer 57 og bruksnr. 10. Marianne døde i 1956?. Min bestemor het Nikoline Alvida og bodde sammen med sin far på Mæhlen (Slåtten)i Oteren til hun giftet seg i ca 1920?mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Wäinösdatter Laakso

Hei igjen. Etter mange telefoner får jeg nå oppgitt at navnet til min oldefar er Johan Johnsen d.1944 gift annen gang med Marianne Johansen d.1957 hun hadde en bror som het Lars Johan Johansen. De bodde på Kvaløya, Kaldfjord Troms. Håper fortsatt på hjelp. Hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.