Gå til innhold
Arkivverket

[#10698] Hvordan komme videre i dette søket, søket etter Rosa Bye.


Gjest May Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest May Bjerke

Har prøvd her tidligere og fått veldig god hjelp, men nå står jeg litt fast.Den personen jeg leter etter er Rosa Josepha/Josefa Alexandra Bye, født 1894 i Drøbak. Hun flyttet til Oslo og Motzfeldtsgate 5 i 1895. Der bodde hun frem til 1904. Det er uvvist hvor hun har oppholdt seg etter dette. Finner henne igjen i 1912 da hun bor i Oslo. Hun bor i Oslo mesteparten av tiden etter dette, mest i byen men hun har også bodd på Bekkelaget og på en gård i Vingers. Siste livstegn er i 1917, etter dette klarer jeg ikke å oppspore henne.Har kun funnet henne i adressebøkene for Oslo en gang, selv om hun bodde der i flere år. Hun var i 1917 ikke gift.Håper noen med erfaring har noen forslag om hvordan nå gripe ann dette søket. Alle forslag er hjertelig velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Du kan dra til Oslo Byarkiv, Maridalsvn.3. Der har de tellinger for omtrent hvert år fram til 1954. Hvis hun har hatt egne inntekter, kan du antakelig finne henne i likningsprotokollene. Men hun kan jo ha giftet seg og skiftet etternavn - - -Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Bjerke

Takk for svaret Laila!Har vært mye på byarkivet, men jeg har aldri tenkt på at det finnes ligningsprotokoller der. Takk for innspill, det er ikke alltid man kommer på hvor man skal lete eller hva man skal lete etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest May Bjerke

Prøver å ta opp tråden igjen, da det ikke har lykkes å finne ut mere om Rosa Bye etter 1917. Er det mulig å finne en person etter at den har giftet seg?Har undersøkt ligningsprotokoller og kun funnet hun en gang. Hvis hun har giftet seg, hvordan skal man finne ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.