Gå til innhold
Arkivverket

[#10699] Vik i Flatanger


Gjest Ingrid Løvås
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingrid Løvås

Er det noen som har tips om hvor jeg skal lete etter:PederKnutsen f: ca 1761 gudbrandsdalen gm: Kiersti Olsdtr f: ca 1771 gudbransdalende kom til Flatanger 1793 og ble leileninger på prestegården Vik, oppgitt at de kom fra gudbrandsdalen.Men hvor i gudbrandsdalen????? Taknemelig for noen gode råd om hvor jeg kanskje kan lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei Ingrid. Regner med at du har funnet dem i 1801-tellingen, men her er uansett linken: NB! I følge 1801-tellingen er Kiersti født ca.1751LenkeHar du sjekket innflytterlistene til Flatanger, det er mulig ev. gårdsnavn fra Gudbrandsdalen kan finnes i disse. Dødsfallene til Peder og Kiersti-registrert i krk.bøkene-kan også gi indikasjoner på fødested, det samme kan jo barnas konfirmasjoner og giftemål.Lykke til videre. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Løvås

Hei Anne1801 er greit og feil f: er også greit (feil i flatangerboka).Takk for hjelpen. Oppgaven med å finne ut hvor i gudbrandsdalen de kom fra føles ikke så maktesløs stor lengre. Dette er nytt stoff og ny grein for meg, så jeg har ikke sjekket kirkebøker ennå. Bare Flatangerboka og folketellinger. Takk igjen for hjelpenIngrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.