Gå til innhold
Arkivverket

[#10700] Emigranter til England.


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei, er det noen som kan fortelle meg om det finnes noen emigrantlister for de som emigrerte til England på digitalarkivet eller andre steder. Ikke alle reiste til usa.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Emigrantprotokollene tok sikte på å holde oversikt over 'oversjøisk' utvandring. Det ble oppfattet forskjellig, men utvandring til andre land i Europa er nok knapt nok noen gang kommet med.Derimot vil passprotokollene kunne gi opplysninger som slik reising/utvandring, men de er best før 1860.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei YngveTakk for hjelpen og svaret. De jeg søker etter må ha utvandret mellom 1865 og 1900. Da de ikke er og finne i ft. i 1900. Jeg vill prøve passprotokollene.mvh. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei EvaJeg har sent et eget brev til deg nå. Håper det kommer frem. Det er en etterlysning etter Julie Christensdatter fra Moss og hennes familie som kan ha utvandret til England.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Jeg vet ikke jeg, om du kan bruke noen av disse som mulige kandidater?Det finnes ingen Julie Christens....., hverken med C eller K.Det er masse transkripsjonsfeil! Sikkert ikke lett å stave på et fremmed språk, og de engelske var vel heller ikke så sterke i norsk! Vessel: 'Thor' Census Place: Peterhead, Aberdeen, Great Britain Source: FHL Film 0224065 GRO Ref Volume 232 Page 16 Marr Age Sex Birthplace Niels JORGENSEN M 37 M Drammen, Norway Rel: Head Occ: MasterNils C. HELGESEN M 48 M Drammen, Norway Occ: MateJorgen M. CHRISTIANSEN M 44 M Svelvig, Norway Occ: SailorCarl O. CHRISTIANSEN U 22 M Horlen, Norway Occ: SailorAnton G. ANDREASEN M 30 M Drammen, Norway Occ: SailorThorwald B. SVENDSEN U 28 M Drammen, Norway Occ: CookVessel: 'Ephialtos' Census Place: Liverpool, Lancashire, England Source: FHL Film 1341867 PRO Ref RG11 Piece 3618 Folio 166 Page Marr Age Sex BirthplaceC. FALCK M 34 M Arendal, Norway Occ: CaptainSmith PAULSIN U 36 M Arendal, Norway Occ: 1st MateLudvig CHRISTIANSEN U 30 M Tonsbreg, Norway Occ: 2nd MatePeder A... W 50 M Arendal, Norway Occ: StewardO.Johan SORINSEN U 24 M Christiansand, Norway Occ: CarpenterPeder KROGAARD U 22 M Flinsburg, Germany Occ: Sail MakerAnders BACKLUND ? U 22 M ...Carlily ?, Finland Occ: A B SeamanOlaf JOHANNESSEN U 19 M Arendal, Norway Occ: O SeamanJorgan JENSEN U 12 M Ville, Denmark Occ: O SeamanLonn TRICCAELAIN U 24 M Kraguse, Norway Occ: A B SeamanJoakin JOHANSEN U 19 M Bergen, Norway Occ: O Seaman En del Jørgensener, men altså ingen Ludvig.JORGENSEN, Hans Head Norw YorkJORGENSEN, Ama Wife Norw YorkJORGENSEN, Hans Christian Norw LancJORGENSEN, Hans NorfJORGENSEN, Ansten Norw NthuJORGENSEN, Jorger Martin Norw Surr Denne karen er fra Egersund!JORGENSEN, Niels Head Norw AberJORGENSEN, Ole Norw NthuJORGENSEN, Gabriel Martin Norw GlamJORGENSEN, Johan Norw CornJORGENSEN, Fred Norw KentJORGENSEN, Jacob Norw DevoJORGENSEN, Thor Norw YorkJORGENSEN, J. Norw EdinJORGENSEN, Jourld Bord Norw LancJORGENSEN, Lars Norw EdinJORGENSEN, Peder T.Y. Norw SurrJORGENSEN, Jacob M. Norw RenfJORGENSEN, Julia Serv Norw LondJORGENSEN, Frederick Bord Surr KentLykke til, og hils Kerrie!Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.