Gå til innhold
Arkivverket

[#10701] Ole Eriksen FINNE -Eiker-Buskerud 1740-1750 årene


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

Ole Eriksen Finne døper barn på Eiker i 1740 og 1750 årene - han er min XXX-tipp oldefar. Blir veldig takknemlig om noen vet noe om ham. Vennlig hilsen Jon Torp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei Jon!Det er skrevet flere artikler om slektene Finne og Unger på Eiker, av Sven Mostue m.fl. Disse er publisert i NST på 1950- og 1960-tallet. Sjekk registerene på genealogi.no så ville du finne endel.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Hei Are ! Har allerede sjekka en av artiklene - uten hell. Har ikke sjekka artikkelen fra 1953, skal det så snart som råd. Hadde et lønnlig håp om at noen visste noe. Kanskje noen har den for hånden..... Har en foreløpig teori om at Ole Eriksen Finne IKKE er av Unger-Finne slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er så vidt jeg vet også en Finne slekt på Røros. Hvis du sjekker telefonkatalogen kan du kanskje finne noen der som kan hjelpe deg? Ellers er det en Finde-slekt også som bl.a. var geistlige - kanskje er etternavnet feil skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Du finner litt om 'Finne' i spørsmål 11157.Ellers er det lurt å slå opp med Google og undergruppen Groups. Prøv f.eks. med Finne+Eiker (jeg har ikke forsøkt). Da får du opp gamle spørsmål/svar i forskjellige grupper der både Finne og Eiker er med (du visste det kanskje, men for sikkerhets skyld...).Mh Arnstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Alexander Lange

Er denne Finne-slekta den samme som Henrik Finne fra Vestby i Eiker, f. 1727, d. 1805, g. m. Edvarda Stier, f. 1742, d. 1832?Han er nevnt på denne siden; Lenke og i 1801-tellinga (som Hendrich Finne, post 85 i Lier), men der stopper mine spor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.