Gå til innhold
Arkivverket

[#10711] Anders Hansen født i Førde 1837 (1835)


Gjest Agnar Fitjar
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnar Fitjar

Hans Gunnarson Nydalen født 1811 i Førde- døde ? Kona Oline Johannesdatter Holsen født 1814-døde ? De fikk 6 barn. Den eldste var Anders Hansen (Nydalen) født 1837. Til Bergen i 1864 ? Kjenner noen til han eller etterkommere ? Mer om foreldrene når de døde ? Agnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Lystad

HeiNydal er iallefall et vanlig navn i Førde/ Holsen, så det finnes nok iallefall slekt. Et tips er å lete i Førde Bygdebok. Den har jeg dessverre ikke, og jeg kjenner ikke mer til personen du nevner.mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hei Marita ! Jeg har bygdebøkene for Førde. Det er der jeg fant opplysningene. Anders reiste til Bergen i 1864, men jeg finner han ikke i FT 1865. Agnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Lystad

Hei igjen!jeg har kikket litt på Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane sine sider. Der finner jeg 'flytteattesten' som bekrefter at Anders Hansen Nydalen flyttet til Bergen i 1864. Finner ham ikke i Bergen, som du selv sier. Men Bergen er jo så mangt...kanskje han bosatte seg i et eller annet nabodistrikt av Bergen?mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Min oldemor Gjertine Gundersdotter Nydal f 1822 på Henågarden, Nydalen, Holsen var søster av Hans Gunnarson Nydalen f 1811.Anders Hansen (Nydalen) blir da fetter av min morfar Lars Larsen fra Holsen f 1864, yngst av 10 søsken.Hans datter (min mor) Gunda Larsen f 1891 var i 1910 på slektsbesøk i Holsen. Hun førte dagbok.Bergen blev besøkt lørdag 9.juli og hun skriver:'I parken traff vi en fetter av pappa, nemlig Nydal. Hans to barn var på Søndmøre sammen med sin mor. Var oppe og så hans hjem. Han bor i Hermann Foss gate 7.'Dette kan muligens være et sporDenne dagboka er lagt ut på min hjemmeside og beretter om henne slektsbesøk i Holsen hos sin fars 10 søsken og hos mange av sine 51 søskenbarn.Leiv Skjerve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Dette var nokk et bomskudd.Det viser seg ar det var Samuel Ludvikson Nydal f 1866 på Nydalen, Holsen som i 1910 bodde i Hernann Foss gate 7Leiv Skjerve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Takk for hjelp ! Nå har jeg funnet Anders Hansen Nydal i FT 1875, gift med Johanne Madsdatter født i Førde 1836.Adresse 18-58. I FT 1891 er konen fortsatt fra Førde, men heter Johanne Hans. Aaser f. 1834. Så på Åsane i Førde, men fant henne ikke. Ingen barn oppførti FT. Agnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.