Gå til innhold
Arkivverket

[#10715] Carl Amandus Johansen, Fredrikshald (Halden) f. 1845


Gjest Tore Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Granly

Ihht en forhørslengde fra Skee i Bohuslen skal en Carl Amandus Johansen (Johannesen) være født Fredrikshald 1.12.1845. Faren het antakelig Johan Anton Hansen og er født ca 1824, uvisst hvor. Er det noen som kjenner til disse personene eller kan sjekke i kirkebøkene for Fredrikshald for meg? Joh. Ant. Hansen gifter seg på nytt i Skee 1851.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Halden, født 1/11 1846 dpt. 12/9 47 Carl Amandus, hjemmedøpt. Foreldre: arb.mand Carl Johan Anton Hansen og hustru Ane Brita Jørgensdt.Ikke funnet ekteskap 1836-46. Hennes navn ser veldig svensk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Takk for svaret. Dette er artig. Det er stor sannsynlighet for at hun er svensk, men det er egentlig Johan Anton Johansen jeg er mest interessert i, siden Carl Amandus er halvbror til personen jeg har i anelista. Men her er noe artig. Joh. Ant. giftet seg i Sverige i 1851 med en Christina Gøransdatter, og hun har en søster som heter Anna Brita. (Gøran/Jøran/Jørgen). Så jeg skal se om jeg finner nye spor i Skee etter ekteskap nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

Johan Anton Hansson gifter seg første gang med Anna Brita Gøransdotter 19.1.1846 i Skee (Strømstad) og bor da på gården Ø.Strängen. Han er da Dräng og hun pige og torpdatter. Han er da 22 år, og hvis han kom fra Norge antar jeg det ville vært angitt i Kirkebok avskriften. Han gifter seg andre gang med søstsren til Anna Brita, Christina i 1851. Jeg har søkt på www.slaktdata.org på spesifikke sogn og søkt med fuzzy uten å finne fødselen hans. Hver aldersgjengivelse på han viser til ca 1824. Er det noen som kan bidra med noe her. Jeg vil forsøke å få tak i disse forhørslengdene for Skee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.