Gå til innhold
Arkivverket

[#10719] Ole Grotte eller Grøtte - Hvem er du


Gjest Erling Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Kristiansen

Hei!Jeg søker en med navn Ole Grotte eller Grøtte.Det jeg vet med sikkerhet at hans datter Marith Olsdatter f: 1840 ble gift med John Andersen Dragvold f: 1832, den 16 sept. 1877 i Vår Frue kirke. Har sett i kirkeboken for Vår Frue kirke og jeg mener at det bare står når Marith ble født og navnet på faren, Ole, men ikke noe annet. Det er muligt jeg har oversett noe.Det har vært finr om noen kunne ha hjulpet meg videre.:) Erling Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Du har Grøtan (ofte i forma Grøtte som slektsnamn) i Rennebu (Rennebuboka bd 4 s. 50-59), men dessverre ingen Ole på den tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I FT 1875 for T.heim er det en Marit Olsd. Grøttø, født 1839 i Orkdalen. I FT 1875 for Orkdalen finnes 4-5 gårder ved navn Grøtte. På en av disse er det en Ole som kunne passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Kristiansen

Jeg fant bare denne og hvis du mener denne så er jeg kommet et lite stykke på vei.Takk for hjelpen!Informasjon om bostedet:Tellingsår: 1875 Kommune: Orkdal Kommunenummer: 1638 Navn på bosted: Grøtte (Præstmo) Antall personer registrert på bostedet: 3.Ole Paulsen hf g 1809 Ørked. Pr. Serine Larsdatter g 1811 Throndhjem Sivert Olsen s 1854 Ørked. Pr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.