Gå til innhold
Arkivverket

[#10729] Eva McKenna: Emigrant til England


Gjest Heidi Lyshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Jeg så du hadde en engelsk folketelling på CD - kunne du tenke deg å sjekke om denne vanskelige karen her er med?Erik Bernhard Holmberg, født 16 juli 1842 i Boteå, Sverige. Stakk til sjøs som tenåring, forsvant fra familien i mange, mange år - men i 1923 var han bosatt i Blyth, Northumberland. Vet ikke om han gift, men det 'blir sagt'...På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Hei! Jeg har sjekket alle Holmbergene uten at det ga noe positivt resultat, desverre.Det var ingen, hverken Erik eller Bernhard.HOLMBERG, Hans Jonsson Head Swed Lond Denne karen var engelsk gift med 5 barn, og bodde i Rotherhithe i Surrey/London.Elias H.HOLMBERG f.1842 var kaptein på et svensk skip.Forøvrig så skulle det være relativt greit å finne ut om Erik Berhard Holmberg var gift i UK.Births, marriages and death registrene ligger fullt 'synlige' på noe som heter Family Records Centre her i London. Det er ingen sperre på å søke i denslags her (foreløpig!), men man må altså ta turen dit.Finner du hva du leter etter, som vielsen f.eks, kan du bestille kopi av vielsesattesten. Det koster ca £8.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Heidi Lyshol

Aldeles strålende!Dessverre er 'mitt' distrikt ikke tilgjengelig i det aktuelle tidsrommet ennå, men heretter skal jeg sjekke en gang i mellom. Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.