Gå til innhold
Arkivverket

[#10738] Søk i Sverige


Gjest Kari Aabelvik Sahlin
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Kan noen tipse meg om hvordan søke etter aner i Sverige?Jeg har dessverre få opplysninger om de jeg søker,faktisk bare navn og ca.fødselsår.Har vært innom 'Røtter' og kirkebøkene der,men kom ikke videre.Heller ikke 'Familysearch' har gitt noe resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olle Elm

Hej Kari, Om de personer Du söker har ett ovanligt namn är det förståss lättare att finna dem. Med ett vanligt son/dotter-namn och ett födelseår, är det nästan hopplöst. Då återstår endast att fortsätta gräva i olika norska källor för att om möjligt finna någon ledtråd. Berätta gärna om de Du söker, så kanske Du får fler tips här. Vänligen, Olle Elm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Hvis du gir oss de opplysningen du har så kanskje vi kan hjelpe deg litt videre. Er det personer som flytte fra Sverige til Norge det er snakk om? Da skal de isåfall stå som innflyttere i kirkebøkene. Har du noen gamle portretter så kan kanskje fotografens navn være et annet godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Takk for responsen.Det er min svigerfamilie jeg prøver å nøste litt i.Alle disse var bosatt i Sverige,så det er der jeg må leite.Og som sagt,jeg vet veldig lite,men her er noen av de jeg leter etter:Clas Wilhelm Sahlin (bosteder jeg vet har vært Vãnersborg,Vãstra Tunhem,Ødeborg) Clas hadde i hvert fall to søsken,Hilmer og Hilding. Clas var gift med Kajsa Otelia f.Hall? De fikk en sønn,Gunnar Herbert i 1914,ut fra det må jeg beregne f.år på Clas og Kajsa. Kajsa hadde en bror,Karl Johan Hall som reiste til Amerika.Der skal han visstnok ha tatt navnet Charles John Hall.Han døde i USA 17.5 1949 i staten Mitchigan. En annen familie: Axel Amandus Sjøberg,muligens fra Jønkøping(Minnet?)Han hadde en søster,Signe Axel giftet seg med Hulda Leontina Karlsdotter Nøjd (Ale/Skøvde?) De fikk en datter,Agnes Maria f.1916. Huldas mor hette Augusta Nøjd.Dette er stort sett alt jeg vet.Takk for alle tips om hvor jeg skal lete. Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Prøv en etterlysning på Røtters anbytarforum i stedet! Der er det masse folk med lokal kunnskap. Legg etterlysning under rett 'landskap', så du får de rette folka til å lese dem! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.