Gå til innhold
Arkivverket

[#10753] Jørgen Johansen, født september 1907, Bø i Vesterålen


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Har noen kjennskap til hans foreldre, har bestilt kirkebøkene for Bø på mikrofilm, men de stopper i 1895 så jeg mangler det ene leddet for å komme i gang med filmene. Hans mor tror vi heter Elida, men vet ikke noe mer om henne eller guttens far. Muligens kan de også være fra en plass ved navn Eidet i Vesterålen. Alle opplysninger er av interesse. Vet noen om det finnes bygdebøker for dette området ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Dette må være Jørgen Andreas Johansen, f. 1907 Haugen. Bø, d. 1972. Iflg. 'Bø Slektshistorie' er faren ukjent og moren Elida Rebekka Sofie Ellingsdtr. f. 1887 Haugen, Bø, d. 1950. Paret var ikke gift. Elida ble g. i 1912 med Peder Severin Pedersen, Auvåg, BØ. 5 barn. Jørgen var g. 1937 Ruth Sofie Johnsen, f. 1914 Haugsnes, Bø, d. 1992. 6 barn. Haugen tilhører Malnes kirkesogn. Kirkebøkene for Malnes går i hvert fall til 1901 på film, men det er mulig at finnes film fra bøker senere enn det, det gjør det ihvert fall for Bø kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Tusen takk til deg Pål for alle opplysningene. Det er vel ingen mulighet for å finne ut hvem hans far var, men jeg kan i hvert fall jobbe videre med moren. Takk igjen. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Bygdebøker er ofte mangelfulle og feilaktige i slike tilfelle. Etter hva jeg kan se finnes Bø for din etterlysning frigitt på microkort frem til 1910. Mvh Knut Fjogstad Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Faren er i de fleste tilfeller oppgitt i kirkeboka, og som sagt du må lete i Kirkebok for Malnes kirke og ikke Bø kirke. Malnes kirke ligger på Eidet i Bø og dette er rett over fjorden fra Haugen. Bø kirke ligger 20 - 25 km mot sør. Har ellers noen felles aner med Elida, slik at jeg kan hjelpe deg med en anerekke til ca 1660, hvis jeg får e-post adressen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Tusen takk til dere begge to for hjelpen. Om du har villet dele den informasjonen du har om Elida med oss hadde jeg vært takknemlig for det. Min mail adresse er : hanne.heen@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.