Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Reidun Berge Haugs

[#10765] Må vi til riksarkivet? Domsakter..

Recommended Posts

Gjest Reidun Berge Haugs

I Domsakter for Sunn- og Nordfjord 1790 - 1898 finner jeg f.eks:1484 Forn. Ettern. Gardsn. Nr. År Pakkenr. Ole Nilsen Sundhorvig 50 1880 514 Betyr dette at jeg finner denne saken på riksarkivet under nr. 50 - år 1880 - pakkenummer 514..??? Mvh Reidun.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Domsprotokollene finner du på SAB. For Sunnfjord sorenskr.embete 1752 - 1800 og 1855 - 1955, samt for Svanøygodset 1742 - 1821.Nordfjord sorenskr.embete 1711 - 1818 og 1846 - 1956.Her har du en oversikt over det meste av hva som finnes tilgjengelig:LenkeMvh. Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Var gjerne litt upresis her, men domsAKTEN du søker finner du altså på Statsarkivet i Bergen.Mvh. Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest May Karin Henriksen

Hei Arne Solås.Jeg lurer på hvordan jeg får opp tilsvarende side hos sorenskriveren i Larvik. Larvik sorenskriverembete ligger vel under Aust-Agder. Mvh.M-K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Reidun Berge Haugs

Tusen takk Arne.Mvh Reidun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

May Karin,- jeg klarer ikke å finne noen tilsvarende oversikt ved Statsarkivet i Kongsberg, dessverre - men det trenger ikke innebære at en slik ikke finnes. Kanskje andre kan hjelpe?Mvh. Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.