Gå til innhold
Arkivverket

[#10765] Må vi til riksarkivet? Domsakter..


Gjest Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Berge Haugs

I Domsakter for Sunn- og Nordfjord 1790 - 1898 finner jeg f.eks:1484 Forn. Ettern. Gardsn. Nr. År Pakkenr. Ole Nilsen Sundhorvig 50 1880 514 Betyr dette at jeg finner denne saken på riksarkivet under nr. 50 - år 1880 - pakkenummer 514..??? Mvh Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Domsprotokollene finner du på SAB. For Sunnfjord sorenskr.embete 1752 - 1800 og 1855 - 1955, samt for Svanøygodset 1742 - 1821.Nordfjord sorenskr.embete 1711 - 1818 og 1846 - 1956.Her har du en oversikt over det meste av hva som finnes tilgjengelig:LenkeMvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Hei Arne Solås.Jeg lurer på hvordan jeg får opp tilsvarende side hos sorenskriveren i Larvik. Larvik sorenskriverembete ligger vel under Aust-Agder. Mvh.M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

May Karin,- jeg klarer ikke å finne noen tilsvarende oversikt ved Statsarkivet i Kongsberg, dessverre - men det trenger ikke innebære at en slik ikke finnes. Kanskje andre kan hjelpe?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.