Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Britt D. Hjeltnes

[#10768] Alviig i Borgund sokn og herred, Møre og Romsdal

Recommended Posts

Guest Britt D. Hjeltnes

O. Rygh skriver i 'Norske Gaardsnavne'nr. 33 Alvik.Er det noen som vet nøyaktig hvor denne gården ligger?Mvh. Britt D. Hjeltnes

Guest Marie Stephensen

Hei Britt !Jeg vet ikke helt hvor gården ligger, men kan få undersøkt litt for deg om du ønsker, da min onkel og fire søskenbarn er født Alvik , og slekten kommer derfra.Marie Stephensen !

Guest Britt D. Hjeltnes

Tusen takk, det hadde vært supert!Britt.

Guest Gunnar Ellingsen

Gården er omtalt på s. 298-304 i Ragnar Øvrelid sin 'Borgund og Giske - Band II,Gardssoge' (uten utgiverårstall). Det står innledningsvis at den 'ligg ved Ellingsøyfjorden, og er den inste av fastlandsgardane på nordsida.' M.a.o. på nordsida av Oksenøya (den øya som indre del av Ålesund ligger på), og på grensa til Skodje kommune.Med vennlig hilsen fra Gunnar Ellingsen

Guest Britt D. Hjeltnes

Tusen hjertelig takk. Bestiller boka.Mvh. Britt.

Guest Marie Stephensen

Hei Britt !Ser du har fått vite hvor Alvik ligger og bestiller gardssogaen. Vis jeg senere kan hjelpe deg med Alvik, så gjør jeg gjerne det.Lykke til !Marie Stephensen !

Guest Britt D. Hjeltnes

Jeg takker for tilbudet og benytter meg av det med en gang.Er på jakt etter opphavet til Niels Johnsen f. 1752. Bosatt på Alvig i 1776. Oppsitter på Alvik i 1784. Flyttet til Valderøy i 1785.Kan muligens være sønn av John Rasmussen og er da født 1756.Mvh. Britt.

Guest Marie Stephensen

Hei Britt !Dette var dessverre noe jeg ikke kunne hjelpe deg med. Antageligvis en annen familie. Men gjorde et forsøk.Marie Stephensen

Guest Britt D. Hjeltnes

Hei Marie. Du skal ha stor takk for at du ville hjelpe. Britt D.hjeltnes.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.