Gå til innhold
Arkivverket

[#10768] Alviig i Borgund sokn og herred, Møre og Romsdal


Gjest Britt D. Hjeltnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt D. Hjeltnes

O. Rygh skriver i 'Norske Gaardsnavne'nr. 33 Alvik.Er det noen som vet nøyaktig hvor denne gården ligger?Mvh. Britt D. Hjeltnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Britt !Jeg vet ikke helt hvor gården ligger, men kan få undersøkt litt for deg om du ønsker, da min onkel og fire søskenbarn er født Alvik , og slekten kommer derfra.Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Ellingsen

Gården er omtalt på s. 298-304 i Ragnar Øvrelid sin 'Borgund og Giske - Band II,Gardssoge' (uten utgiverårstall). Det står innledningsvis at den 'ligg ved Ellingsøyfjorden, og er den inste av fastlandsgardane på nordsida.' M.a.o. på nordsida av Oksenøya (den øya som indre del av Ålesund ligger på), og på grensa til Skodje kommune.Med vennlig hilsen fra Gunnar Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Britt !Ser du har fått vite hvor Alvik ligger og bestiller gardssogaen. Vis jeg senere kan hjelpe deg med Alvik, så gjør jeg gjerne det.Lykke til !Marie Stephensen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Jeg takker for tilbudet og benytter meg av det med en gang.Er på jakt etter opphavet til Niels Johnsen f. 1752. Bosatt på Alvig i 1776. Oppsitter på Alvik i 1784. Flyttet til Valderøy i 1785.Kan muligens være sønn av John Rasmussen og er da født 1756.Mvh. Britt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Stephensen

Hei Britt !Dette var dessverre noe jeg ikke kunne hjelpe deg med. Antageligvis en annen familie. Men gjorde et forsøk.Marie Stephensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.