Gå til innhold
Arkivverket

[#10769] Bergen 1910. Hermann Foss gt 9


Gjest Leiv Skjerve
 Del

Recommended Posts

Gjest Willy Iversen

Er ikke sikker om dette er riktig spor, I folketelling for Bergen 1900 er to personer med navnet Nydal 9193 og 69924. Ved stort,valg 1906 bor en person i Hermann Foss gt.7 ved navn Samuel Ludvigsen Nydal. Har noen giftet seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Det var et riktig spor og mange takk for det,Willy.Bakgrunnen for spørsmålet var et notat i min mors dagbok fra 1910. Hun var på reise til Holsen for å besøke sin farsslekt og paserte Bergen 9. juli og skriver: 'I parken traff vi en fetter av pappa (Lars Larsen f på Metune Holsen i 1864), nemlig Nydal. Hans to barn var på Sønnmøre sammen med sin mor. Var oppe og så hans hjem i Hermann Foss gate 7.'Samuel Ludvikson Nydal var f 1866 på Haugane, Nydalen, Holsen. Jeg har ham på min hjemmeside og har anført at han var gift med Rasmina f 1866 d 1911 og skulde gjerne vist noe mere om henne og deres to barn.Samuels mor var Nille Johannesdatter Holsen f 1817 som var søster av Lars Johanneson Holsen f 1822, hvis sønn var Lars Larsen f 1864 (min mors pappa), som følgelig er Samuels fetter,Jeg kan nå kompletere min mors dagbok, som jeg har lagt ut på min hjemmeside.Vennlig hilsenLeiv Skjerve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.