Gå til innhold
Arkivverket

[#10778] Etterkommere etter Severin Ananiasson Igesund, f. Kvalsvik


Gjest Olav Elsebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Elsebø

Jeg har en bibel som opprinnelig tilhørte Severin Ananiasson f. på Kvalsvik Øvre 1, 7/12 1834 og bosatt som Husmann i Igesund 1863-1906. Bibelen inneholder påskrift av Severin som tyder på at den er kjøpt i Kristiania 1868. På siste side ser det ut til at hans sønn Ananias Severinson f. 24/9 1867, har skrevet seg inn i 1882. Herøysoga oppgir at denne Ananias flyttet til Bergen og var vaktmester ved Bergen Museum. Etterkommere etter Severin kalte seg mest sannsynlig Igesund eller Egesund. Dersom noen av disse eller noen som vet om dem leser dette er det bare å svare.Hilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Severin var gift med Helene Rasmusdotter Sævik f. 21/7 1838. De hadde også datteren Gjertine Rasmine f. 1/10 1877 som i 1903 giftet seg med Paul Sivert Olson Bjørkvik, fra Hjørundfjord. Hvor de slo seg ned vet jeg ikke, men Herøysoga angir at de bodde i Røyra, Herøy en periode.Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Myklebust

Ananias som flytta til Bergen finn du her i 1900:LenkeAnanias døyr i 1949, kona Anna i 1960 og sonen Alfred i 1971 (Kjelde: Døde i Bergen 1912-1972)Gjertine Rasmine har i alle fall eitt barnebarn som eg kjenner til. Om du ønsker kontakt med han so send meg ein e-post: tormyklebust@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.