Gå til innhold
Arkivverket

[#10796] Etterkommere etter Elfrida Juditte Nyheim/Sjursen f. 1904, Tysse i Samnanger


Gjest Elsa-Karin Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Elsa-Karin Svendsen

Elfrida Juditte ble født i Tysse i Samnanger 11. juni 1904. Foreldrene var Peter (Petter) Olai Endresen Nyheim (f. 1874 i Årstad, d. 1906 i Samnanger) og Olivia Johanne Storhaug (f. 1881 i Ålesund).Peter og Olivia giftet seg i 1902 og hadde to barn som jeg vet om: Eldrida Juditte (1904) og Petter Olai (f/d 1906). Etter mannens død giftet Olivia seg med Randolf Sjursen (f. 1889 i Arna/Bruvik).Jeg vet ikke om Elfrida Juditte brukte etternavnet Nyheim etter farens død, eller om hun brukte stefarens navn, Sjursen.Jeg leter etter flere opplysninger om Elfrida Juditte. Jeg er også interessert i å komme i kontakt med etterkommere etter henne. Selv er jeg etterkommer etter en bror av Peter Nyheim.Mvh Elsa-Karin Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har sett igjennom Samnanger bygdebok II, men er ikke i stand til aa finne denne familien der verken paa Indre eller Ytre Tysse.mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsa-Karin Svendsen

Takk for innlegget. Ja, det er riktig at Elfrida og familien ikke er nevnt i Samnanger-boken.Kom nettopp over opplysninger om at Elfridas mor og den nye mannen hennes senere bodde i Odda og Tyssedal, der de døde i hhv 1950 og 1958. Har ikke funnet noe om Elfrida der. Det siste jeg vet er at hun ble konfirmert i Samnanger i 1918, men det er selvsagt mulig at søket nå må flyttes fra Tysse i Samnanger til Odda og Tyssedal i Hardanger. Mvh Elsa-Karin Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kan ikke huske noen Nyheim i Tyssedal da jeg var bosatt der, men hun ble vel kanskje gift för jeg fulgte med. Derimot var det ihvertfall et par som het Sjursen.Men hun kan jo ha bodd i Odda og.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.