Gå til innhold
Arkivverket

[#10799] Jonas Hansen, Snertingdal


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg søker min tippoldefar Jonas Hansen født ca. 1781. Han gifter seg 15.4.1816 med Ingeborg Andersdatter og får fire barn, Hans 1816, Andreas 1819, Mathias 1825 og Karen 1828. Jonas er antagelig død før 1865, da jeg ikke kan finne ham i folketellinga. Jeg kan heller ikke finne ham i 1801. Og finner ham ikke død. Er det noen som vet noe om denne fyren? De eneste opplysningene jeg har om ham finner jeg ved vielsen og ved barnas dåp. Håper noen kan hjelpe. Etterlysningen ligger også på slektshistorielaget.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Er det ingen som vet noe om denne her? Jeg stammer fra de to eldste sønnene hans, så han dukker irriterende nok opp flere steder på tavla mi. Skulle så gjerne visst litt mer om ham. mvh. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan det ikke være Jonas Hansen på Westbye grd. i Wardal i 1801 (dpt. 1/6 1777 iflg. IGI). Han bor der fremdeles i 1865, men konen heter noe annet. Det kan jo være 2.kone. Din Jonas ble gift i Biri. Står det ikke gårdsnavn etter hans navn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg hadde litt problemer med at Serveren var ute av drift igjen da arkivet lastet ned noe.Det er nok ikke Jonas på Westbye, for han ble gift i 1811 med Oline Johannesdt., som han fremdeles var gift med i 1865.Da kan jeg bare finne 1 Jonas Hansen ca. 20 år i 1801, og det er en skoleholder på Steene i Helleland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Takk for innspill, jeg ble litt klokere. Den Jonas som dør på Sveenseie er nok helt sikkert min, så da fikk jeg en kilde til på alderen. Jeg sitter med en mulig kandidat på Jonas, riktignok heter han Jens. Men ellers er det jo mulig. Jens Hansen, 19 år 1801, sønn av Hans Olsen og Marie Engebretsdatter på Sørhougen i Ringsaker. Det eneste jeg vet er at han ikke tar over garden etter foreldrene, det er det broren Engebret som gjør, etter hva jeg forstår i 1865. Er det noen som vet hvor det ble av Jens? Kan han være min Jonas? Takknemlig for alle innspill. mvh. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg har vært på Statsarkivet i dag og lett etter Jonas. Han er ikke Jens Hansen fra Ringsaker, og heller ikke døpt i Ringsaker. Jeg har også sett på Næs, Toten, Biri, Vardal og Land. Om ingen kan hjelpe meg med noen opplysninger nå, da må jeg bare gi opp. Ihvertfall inntil videre. Kanskje han dukker opp en dag. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.