Gå til innhold
Arkivverket

[#10807] Dødsannonser


Gjest Anne Arnesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Arnesen

Hei:-) Er det noen som vet når det ble vanlig med dødsannonser i hovedstadsavisene slik vi kjenner dem i dag? Leter etter slektninger til folk som døde mellom 1902 og 1920 i Oslo. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei AnneJeg har sett etter dødsannonser i Drammensaviser rundt 1915- 16 og der er noen få av 'finere' familier. Fra Moss har jeg funnet dem i 1948.Prøv og se i gamle aviser på bibloteket.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten M. Holterud

Hei Anne! I forløperen til Adresseavisen i Trondheim har jeg funnet melding om dødsfall bl. a. fra 1777 og dødsannonser fra midten av 1800-tallet. Så det er håp! Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg har en dødsannonse fra Kristiania 1901, men jeg vet ikke hvilken avis den er fra. Den inneholder omtrent det samme som nå, men med et viktig unntak. Det er kun navnet på de barna som var tilstede ved dødsfallet/begravelsen som er nevnt med navn. Eller står det antallet på de fraværende (hadde reist til Amerika). Den døde var snekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Anne Arnesen,Vi mottar feilmelding på e-postadressen din. Vær vennlig og kontroller at e-postmottaket fungerer som det skal og send en e-post til digitalarkivet@uib.no for å bekrefte e-postadressen din.Temaet står i fare for å bli slettet om vi ikke mottar en bekreftelse på at alt fungerer innen en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Arnesen

Hei Anette. Lagrer dette innlegget med en annen e-postadr. håper den virker. Takk til alle som har svart - får ta meg en tur på biblioteket til uken. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.