Gå til innhold
Arkivverket

[#10832] Aksel Ramstad


Gjest Barbro Ramstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbro Ramstad

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne Aksel Ramstad. Jeg vet at det er min oldefar. Hans foreldre kommer fra Namdalen og er senere flyttet til Å i Lofoten. Han var fisker og bonde. Han giftet seg med ei som hette Ingrid som kom fra Borge i Lofoten. Det jeg mangler er hvor Aksel Ramstad er fødd, hvem som er hans foreldre, hva kona hans hette som jentunge, hvor og hva tid barna hans er fødd, hvor han bodde og hvor han døde. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Det haster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Helt enig! Man vet for lite til å kunne være til noen hjelp. Du må komme med flere opplysninger, for eksempel om den av dine besteforeldre som var sønn / datter av Aksel Ramstad.Jeg foretok et raskt søk i FT 1900, 1875 (ikke landsdekkende) og 1865, og det finnes ingen Aksel (Axel) Ramstad i Nordland og Nord - Trøndelag.Ramstad er opplagt et gårdsnavn som denne Aksel må ha tatt som etternavn etter 1900?? Det finnes 18 gårder i Lødingen i 1900, men der finnes ingen Aksel. Videre er det 8 Ramstad i Nærøy i Nord-Trøndelag, i de trakter hvor Aksel og hans foreldre kom fra. Der er det to Aksel: Aksel Holmboe, født 1878, gårdsdreng og Aksel Severinsen Juul, født 1878, jordarb. og fisker med foreldre Severin Jacobsen Juul og Indianna Juul.Mvh Astid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

I FT 1900 er det 5 Ingrid født i Borge i Lofoten:1579 Ingrid Jakobsdatter k b d ug Datter 1889 Borge i Lofoten3291 Ingrid Hanssen k b d ug Datter 1895 Borge i Lofoten3670 Ingrid Lauritsdatter k b d ug Datter 1888 Borge i Lofoten4010 Ingrid Pedersen k b d ug 1896 Borge i Lofoten 4347 Ingrid Hansen k b d ug Datter 1894 Borge i LofotenDet er jo ikke så mange å undersøke nærmere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.