Gå til innhold
Arkivverket

[#10842] Syver Molvig, f. 6.mars 1826 i Rygge, Østfold.


Gjest Mette Gunnari
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gunnari

Hei jeg leter etter foreldre til Syver Molvig f. 6. mars 1826 i Rygge. Han giftet seg med Thrine Mathea Helgesdatter Tollefsrød (fra denne gården) f. 3. desember 1831 i Rygge. Jeg har funnet Syver i kirkebøkene fra Rygge på riksarkivet i Oslo, men klarer ikke å tyde navnene på hans foreldre. Det ser imidlertid ut til at hans far heter Molvig til etternavn.Jeg er helt fersk i denne sammenheng, så jeg håper noen kan hjelpe meg å finne Syvers foreldre eller hvertfall fortelle meg hvordan jeg skal gå videre.På forhånd, tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du er nå en utålmodig sjel, jeg har akkurat lagt denne beskjeden i SLektsbiblioteket til deg.... håper ikke en til bruker masse tid nå da :o)Alle disse data må selvsagt sjekkes nærmere: Familysearch forteller: THRINE MATHEA HELGESDR Female Family Event(s): Marriages: Spouse: SYVER PEDERSEN Family Marriage: 03 APR 1857 Rygge, Ostfold, Norway Denne passer så bra med din Syver at jeg nesten er sikker: -------------------------------------------------------------------------------- SYVER PEDERSEN Male Event(s): Birth: Christening: 28 MAR 1826 Rygge, Ostfold, Norway Parents: Father: PEDER SYVERSEN Mother: SONNI JACHOBSDR ---------- og her er mer info: Syver Pedersen Male Event(s): Birth: 06 MAR 1826 Molvig, Rygge, Ostfold, Norway Parents: Father: Peder Syversen Mother: Sonni Jacobsen ----------------- Peder og Sonni giftet seg: PEDER SYVERSEN Male Event(s): Birth: Marriages: Spouse: SONNI JACHOBSDR Family Marriage: 14 JUL 1823 Rygge, Ostfold, Norway ------------- Dette er vel sannsynligvis Sonni's fødsel og dåp_ SONNI JACOBSEN Female Event(s): Birth: 09 FEB 1799 Christening: 24 FEB 1799 Rosnes, Rygge, Ostfold, Norway Parents: Father: JACOB NIELSON Mother: MARGRETHE PEDERSDATTER Her har du Sonni/SØnni i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/ft1801/f10136&variabel=0&postnr=291&fulle=true&spraak=6>Lenke og her har du Peder Syversen på Molvig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Ellers så finnes det utmerkede bygdebøker for Rygge, og de finnes blant annet i bokhyllene på lesesalen på riksarkivet.mvh, Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.