Gå til innhold
Arkivverket

[#10855] Anfinn Johannessen Breder, prest i Sund 1640-1674


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

En av mine forfedre er Anfinn Johannessen Breder som var sogneprest i Sund i tidsrommet 1640-1674. Er det noen som kjenner opphavet hans?På forhånd takk for hjelp. Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Jeg har slektsboken 'Familien Breder', men får ikke sjekket den før over helgen. Skal komme tilbake til hva jeg eventuelt kan finne der - hvis du ikke allerede har fått svar fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Ketil og Sølvi. Jeg har slektsboken for familien Breder og som far til Anfinn er der angitt Hans Breder. Om denne Hans sies følgende: Om han vides Intet med Sikkerhed. Han kan være den Hans Søfrensøn, der 1608 fra Pastor i Hammer i Bergens Stift og Provst ble befordret til Præst i Stavanger; eller maaske heller den Hans Jørgensøn, der 1608 blev Rektor ved Bergens Skole og 1614 Præst i Holmedal. Han kalles besynderlig nok Johannes Vincentius d: Hans FinsenJeg er fortsatt usikker på hvem som var far til Anfinn Johannessen Breder. Vet noen noe mer, vil jeg være svært takknemlig for hjelp.Hilsen Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei! Er det noen som kjenner til om ovennevnte prester Hans Søfrenson (prest i Stavanger) og Hans Jørgensøn (prest i Holmedal) hadde barn og i tilfelle navna på disse. Mvh Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.