Gå til innhold
Arkivverket

[#10886] Ole Tronsen og Margrethe Pedersdatter, døde i Lier hhv. 1830 og 1840


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Etter å ha latt meg føre grundig på villspor, bl.a. ved bruk av IGI, må jeg begynne nesten på nytt igjen når det gjelder nevnte Ole Tronsen (NB! Han er ikke fra Steenset, Nedre Eiker!) og Margrethe Pedersdatter (muligens f. Lysaker, Nedre Eiker 1775, men det gjenstår å bevise).Opplysninger om at de døde i Lier hhv. 1830 og 1840 er sannsynligvis til å stole på. I min nød håper jeg at noen har mulighet for å bekrefte dette for meg og i tilfelle formidle de opplysningene som står om alder og hvor de kom fra (hvis det er oppgitt).Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lier krk.bok: Død 18/6-24/6 1830 Ole Thronsen, husmand, 63 1/2 år, Wivelstad eie.Død 2/8-8/8 1840 Frogner enken Magrete Pedersdt. 66 år, Wivelstad. ---Står ingen ting i Lierboka under Viulstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha! Det bringer meg noen skritt nærmere hvor Ole Tronsen kom fra, selv om to kandidater fra Lier (født hhv. 1764 og 1768 iflg opplysninger jeg har fått) ikke er helt selvsagte.Når det gjelder kona hans, Margrethe Pedersdatter, er hun med stor sannsynlighet identisk med henne som er i tjeneste på Winnes (Eiker) i 1801 (26 år passer bra), men hvorvidt linja går derfra til Lysaker i Krokstadelva og 1775, gjenstår å bevise.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.