Gå til innhold
Arkivverket

[#10899] Tone Halvorsdtr,1799 - 1842, Botne, Vestfold


Gjest Tore Bjølgerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Paul Thode

Hei igjen.Jeg regner med at du kanskje har følgende fra kirkeboken:1832, f. 13/9, dbt. 30/9, Elen Marie, Christian Madsen, Bås og Thone Halvorsdtr. Nevnes ikke under Bås i BB Botne.1834, f. 3/10, dbt. 26/10, Martin, Christian Madsen, Sukke og Tonni Halvarsdtr. Nevnes under Sukke i BB Botne.I BB Botne er følgende nevnt:Under Sukke(S-247, husmenn/kontrakt) er det også en henvisning til Solum.Under Solum (S-115, Husmenn) nevnes hele familien. Her nevnes det også at han kom dit fra Gudum, men under Gudum nevnes han ikke (ser forresten ut på Gudum fra her jeg sitter og skriver).Men, alt dette har du vel?Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Takk for kommentarene, Paul.Jeg har sett i Botne bygdebok, men ikke i Kirkeboka. Men her opptrer hun altså med 3 forskjellige fornavn og 2 forskjellige etternavn. Kanskje hun står oppført i folketellinga under enda et annet fornavn? De du nevner , er oldefars søsken. Martin har etterkommere i Holmestrand enda, Elen vet jeg ikke noe om. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.