Gå til innhold
Arkivverket

[#10905] John Henriksen Rossing, Strinden?


Gjest Rønnaug Trondsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rønnaug Trondsen

Prøver meg på nytt med et innlegg jeg hadde for en tid tilbake, uten videre respons: Det jeg leter etter er opplysninger om John Henriksen Rossing. I 1895 befant han seg i Borge i Lofoten, og fikk datteren Aagot med Albertine Hansen f:1867 fra Høines i Borge i Lofoten (datter av Hans Jacob Hansen f:1828 og Agnethe Gulbrandsdtr. f:1841) I FT 1900 for Strinden finner jeg en John Henriksen Rossing f.1870 fra Tolgen, som stenhugger ved T.hjems Domkirke, men er usikker på om dette er samme mann. Noen som kan hjelpe meg videre med nærmere opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Til Rønnaug Trondsen,Vi mottar feilmelding på e-postadressen din. Vær vennlig og bekreft den korrekte adressen til digitalarkivet@uib.noInnlegget står i fare for å bli fjernet om vi ikke mottar en bekreftelse innen en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Håkon Aasheim

Til Rønnaug Trondsen - eller andre som vet noe:16.10.1858 ble det født en gutt Johan Edvard Henriksen (Berg) i Straumen i Kvæfjord. Foreldrene var Henrik Henriksen ROSSING, f. 1790 i Trondheim og død 1865 i Kvæfjord, gift 1859 med Katrine Johnsdtr. (Storjord i Kvæfjord), f. 1818, d. 1859.Denne H. H. Rossing burde da vært å finne i FT 1801 for Trondheim, men jeg fikk ingen treff. Det var en annen Rossing der, omtrent på samme alder, som i beste fall kunne være en bror. Men uansett finner jeg ikke noen foreldre.Det kunne jo være en forbindelse med din John Henriksen Rosseing på bakgrunn av Henrik-navnet. Har du funnet noe mer ut denne slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Berg

Til Håkon Aasheim og Rønnaug Trondsen.Johan Edvard Henriksen (Rossing) som var f. i Kvæfjord 16.10.1858 hadde 3 barn utenom ekteskap i årene fra 1882 til 1887 med 3 forskjellige damer. Etter 1887 har det ikke vært mulig å finne noe spor etter han. Jeg har lett i folketellingen 1900 uten å finne noe om han. Likeså har jeg lett i alle emigrasjonsprotokollene uten å finne spor av han.Kan han ha 'gått under jorden' etter 1887 og så kanskje dukket opp igjen på Borge i Lofoten 1895 ? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.