Gå til innhold
Arkivverket

[#10926] Bygdebok og kirkebøker for Hidra (Hitterøe)


Gjest Øystein Jakobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Jakobsen

Min tippoldermor Tomine Laverene g. Abrehamsen er i.h.t. FT-1865 og FT-1900 født på Hidra (Kirkehavn) i 1831, senere bosatt i Farsund sammen med sin mann Søren Godfred Abrehamsen.Mer vet jeg ikke om hennes opphav.Bygdebokmessig ser det ut som Hidra faller litt mellom mange stoler (Nes, Åna-Sira, Flekkefjord), og Hidra som sokn har også endret seg - kom inn under Flekkefjord prestegjeld i 1820.Mitt spørsmål er: Er det noen som har kunnskap om kilder (bygdebøker, digitale kilder) som kan være relevant for det aktuelle området rundt 1830? Jeg har bestilt kirkebøker på mikrofiche, men inntil jeg mottar dem....Med vennlig hilsen Øystein Jakobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Der er ikke bygdebok for Hidra,men i Flekkefjord Historielag er der folk som kan/har en hel del om Hidra. Mvh Sig--- send e post til: sig-san@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.