Gå til innhold
Arkivverket

[#10931] Klokker Martinius Ellingsen Lange i Borgund


Gjest Aasmund Ulvund
 Del

Recommended Posts

Gjest Aasmund Ulvund

Jeg har tidligere etterlyst opplysninger om barnebarnet til klokker Lange i Brukarforum (nr 10495). Jeg har nå fått fastslått at Martine Johanna Andrine Lange er datter av Ole Irgens Lange,f 1793,og datterdatter av klokker Martinius Ellingsen Lange, f ca 1759. Martinius var først gift med Anna Johannesdatter Dahl, f ca 1760, og senere med Berthe Alethe, død 1866,79 1/2 år gammel. Har noen opplysninger om anene til Martinius og hans to koner? Jeg finner ikke noe om det i Sulasoga i Digitalpensjonatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Her tenker jeg vi har Ole Irgens:LenkeBåde Irgens og Lange er forresten Bergensnavn - og Bergen ligger det MASSE inne på i Digitalpensjonatet.Du finner helt sikkert en hel del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aasmund Ulvund

Hei Heidi. Takk for tipset om å søke i Bergen. Når det gjelder Ole Irgens Lange,f 1793, så har jeg sikre opplysninger om han idet han er registrert under døpte i kirkebøkene for Borgund. Den du viser til er født og døpt i Bergen i 1799 og har ETTERNAVNET Irgens. Han er nok en annen person, men de to kan muligens være i slekt/familie idet Irgens går igjen i begge navnene. Hilsen Aasmund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.