Gå til innhold
Arkivverket

[#10935] Brita Andersdotter, f. ca 1800, gift med Anders A, Mollekleiv, Hamre, foreldre?


Gjest Heidi Lyshol
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Lyshol

Brita Andersdotter var gift med Anders Andersson Mollekleiv, født 1805, tror jeg.I Digitalarkivet slutter Vigde i Hamre i 1815, så jeg finner ikke noe den veien, og hvis vi nå antar at Anders ikke giftet seg alt for langt av sted, finnes det masser konfirmerte Brite/Brita/Berte Andersdotter'er i Hamre-arkivet - for mange til at jeg tør plukke ut én.Det eneste barnet deres jeg vet navn på, ble døpt Brita Andersdotter i 1832, så jeg har heller ingen ledtråd mot besteforeldrene.Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei!Anders Andersen Molleklev vies i Hamre 06.01.1827 med Brita Andersdatter Fosse, fødested begge Mæland, brudgom alder 22, brud alder 26. Brudgom far: Anders Andersen, brud far: Anders Knudsen.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Lyshol

Ja men...den eneste Brita Andersdotter Fosse som konfirmerer seg i Hamre på denne tida har Anders BRYNILDSEN som far, og han er også oppgitt som bruker på Fosse, Mæland, i 1801. Hvor kommer brudens far Anders KNUDSEN inn??Kan du sjekke kilden din en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei igjen!Opplysningene om vielsen er avskrift av Fotokopi av prestebok for Hamre, A 11, Vigde i Hamre, 1826 - 1834.Du finner en Brita Andrsdatter Fosse konf. 1817 i Hamre. Det kan vel være din Brita, foreldre var neppe oppgitt i 1817.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Beklager min feil. Jeg burde ha sett bedre etter i konfirmantlisten. Men denne Brita er et problem. Den eneste Anders Knudsen som 'passer' er han som bor på Hanevig i 1801 og dør der 25.02.1856, men han har ingen datter Brita i konfirmantlisten. Skal se mer på disse sakene og se om jeg kan løse problemet Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Heidi Lyshol

Nå har jeg nettopp klart å få fram noen andre tipp-tipp'er på Hamre - kanskje vi kunne varme opp denne forespørselen igjen?Jeg har fortsatt ikke klart å plukke ut riktig Brita!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Heidi Lyshol

Foreldrene til Brita er de eneste av min sønns 4-tipper som mangler i basen min. Har noen en god idé ? Johan Ludvig Kvamme, var dette det eneste mulige ekteskapet i presteboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.