Gå til innhold
Arkivverket

[#10941] Else Marie Eriksen? Loy? f. 9.10.1883


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Denne damen er tippoldemor til mine barnebarn og jeg finner ikke ut av dette.Else Marie var først gift med en tysker ved navn Loy og hadde to sønner med han : Johan Loy og Fritz Loy. Mannen drog tilbake til Tyskland i 1. verdenskrig og ble meldt savnet.Deretter giftet hun seg med en Karl Eriksen - sannsynligvis enkemann da han hadde barn fra før.Den gjenlevende familien vet ikke etternavnet til Else Marie og dette er all den informasjon de kunne gi meg bortsett fra at dette måtte være i Bergensområdet.De har heller ikke mer informasjon om Karl Eriksen som er tippoldefaren.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1900 finnes det bare 3 Else(a) Marie(a) f. 1883.Else Marie Aasland i Stavanger, E M Gudsgaard i Norderhov, E M Hansdt. Bamrud grd. i Feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jo takk disse fant jeg og, men de var for langt unna Bergens området.Nå har jeg nett fått høre at det er mulig hun het Elisa Marie - men har ikke funnet noen som passer til fødselsdatoen her heller.Det blir nok en hard nøtt å knekke når de ikke har pikenavnet hennes.Jeg finner heller ingen giftermål i Bergensorådet for noen Loy.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Ville bare si at det finnes en Karl Johan Loy som dør i Bergen den 25.mar.1923. Kanskje en slektning? Ellers må du nok rett og slett begynne med det sikre, nemlig El(i)se Maries barn. I deres dåpsnotater vil det sikkert stå opplysninger som hjelper deg til å finne morens opphav også.Mange hilsner Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk for svar,Det må være den Johan Loy som familien har fortalt meg om. Dersom det da ikke er første mannen, etter siste innlegg er jeg blitt fortalt at han kom tilbake til Norge etter første verdenskrig og da var 'enken' alt gift om igjen!Jeg skal se om jeg finner det og så se hvor gammel han var for det står vel.Ellers har jeg funnet en mulig kandidat til Elisa M.Men som du sier må man nok inn i dåp til barn.LenkeDet eneste barn jeg vet om er oldemor til mine barnebarn : Ella Magrethe Eriksen(g.Larsen) f. 9 oktober, 1925.Ellers bor jeg i Frankrike og har ikke tilgang til kirkebøker her, har kikket på LDS, men finner ingen ting der.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det stod dessverre ikke hvor gammel han var. Fant en eneste Elisa Marie Eriksen og :LenkeKanskje det går an å finne noe ut med adressa?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei igjen!Jeg har tidligere fått god hjelp av statsarkivet i Bergen til å finne videre opplysninger om personer jeg først har funnet i databasen over dødsfall.Har da bare gått inn i det andre debattforumet her på Digitalarkivet, det som handler om spørsmål til arkivet, og spurt pent om de ikke kan slå opp i originalprotokollene over anmeldte dødsfall for meg.Svar fikk jeg raskt, også det på debattforumet. Da fikk jeg både vite alder og arvinger med videre. Én gang gjorde de helt uoppfordret en jamførelse med folkeregisteret for Bergen også, siden ikke alle opplysningene jeg var interessert i stod i protokollen med dødsfallet i.Dette er jo i alle fall noe du har mulighet til å gjøre fra Frankrike :-)Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.