Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Arnstein Rønning

[#10949] Stange eller Ringsaker

Recommended Posts

Guest Arnstein Rønning

Pernille Pedersdatter var født 1843 eller 1844. Da hun giftet seg i Eidsvoll kirke med Bernt Olaus Ingebretsen, blir det opplyst at hun var født i Stange prestegjeld, som datter av Peder Johannessen.I folketellingen for 1865 finner jeg ingen som passer i Stange, men i Ringsaker finner jeg en Pernille Pedersdtr som tjenestepike på gården Tørud, 20 år med fødested Ringsaker.Jeg finner også en fraskilt snekker på gården Ødegaarden i Ringsaker (Brøttum sogn) ved navn Peder Johannes., 37 år og født i Ringsaker. En sønn på 16 år bor hos ham. Kan dette være de jeg søker?Mh Arnstein Rønning

Guest Arild E. Petersen

Tror heller du finner henne under gården Ljørdal i Langset s. Eidsvoll pgj.: Pernille Pedersd., tjenestepike 23 år født i Stange pgj.Mh.: Arild E. Pettersen

Guest Arnstein Rønning

Takk - ja denne hadde jeg ikke sett. Det kan passe bra, for hun giftet seg i Langset kirke i Eidsvoll. Etter det hun selv opplyser ved 3 anledninger, skulle hun vært født 1842,43,44 i Stange.Men jeg leter fortsatt etter foreldrene. Finner ingen Peder Johannessen i Stange i 1865.Mh Arnstein Rønning

Guest Hans Myhre

Hei Arnstein, joda, Pernille Pedersdatter ble født 5/3-1843 i Stange. Foreldre:Peder Johannesen og Berthe Johannesdatter, Vethammereie. hansmyhr@online.no

Guest Arnstein Rønning

Glimrende - takk Hans!Mh Arnstein

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.