Gå til innhold
Arkivverket

[#10949] Stange eller Ringsaker


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Pernille Pedersdatter var født 1843 eller 1844. Da hun giftet seg i Eidsvoll kirke med Bernt Olaus Ingebretsen, blir det opplyst at hun var født i Stange prestegjeld, som datter av Peder Johannessen.I folketellingen for 1865 finner jeg ingen som passer i Stange, men i Ringsaker finner jeg en Pernille Pedersdtr som tjenestepike på gården Tørud, 20 år med fødested Ringsaker.Jeg finner også en fraskilt snekker på gården Ødegaarden i Ringsaker (Brøttum sogn) ved navn Peder Johannes., 37 år og født i Ringsaker. En sønn på 16 år bor hos ham. Kan dette være de jeg søker?Mh Arnstein Rønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild E. Petersen

Tror heller du finner henne under gården Ljørdal i Langset s. Eidsvoll pgj.: Pernille Pedersd., tjenestepike 23 år født i Stange pgj.Mh.: Arild E. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Takk - ja denne hadde jeg ikke sett. Det kan passe bra, for hun giftet seg i Langset kirke i Eidsvoll. Etter det hun selv opplyser ved 3 anledninger, skulle hun vært født 1842,43,44 i Stange.Men jeg leter fortsatt etter foreldrene. Finner ingen Peder Johannessen i Stange i 1865.Mh Arnstein Rønning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Arnstein, joda, Pernille Pedersdatter ble født 5/3-1843 i Stange. Foreldre:Peder Johannesen og Berthe Johannesdatter, Vethammereie. hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.