Gå til innhold
Arkivverket

[#10970] Kan noen slå opp i kirkebok i Kragerø og Sannidal 1906/1907?


Gjest Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

Jeg ville satt pris på om noen hadde anledning til å slå opp to personer og sjekke foreldrene for meg: Gudmund Tveit, som skal være født 21.10.1906 i Kragerø og Asta Tomine Barland som skal være født 24.01.1907 i Sannidal. Jeg ønsker å få bekreftet foreldrene på begge om mulig. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kragerø: Gudmund 21/10-11/11 1906, foreldre arbeidsformand Knut Knutsen Tveit f. 1860, h. Asborg Tomine Jørgensen f. 1885, Bjørnevn. 15.Sannidal: Asta Tomine 24/1-17/3 1907, foreldre grdm. Tomas Jonsen f. 1866, hstr. Anne Kirstine Klausdt. f. 1867, Barland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takk til deg Berit. Det var veldig snilt av deg. Imidlertid er det vel slik at når man får en detalj bekreftet, så slår det i hjel en annen. Jeg har noen notater som stemmer med dette, men der er den ovennevnte Knut Knutsen oppført som å være født og bosatt i Drangedal. I Bjørn Holthes slektsregister ( bind 3 side 332 nr 4033)er intet nevnt om at Knut blir gift med Asborg, mens to tidligere hustruer er nemnt. Underlig. Kan jeg bry deg med å slå opp et evt giftermål mellom Knut og Asborg også ? Hvis disses foreldre står oppført hadde det jo vært helt ideelt. Mbh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er ei Asborg Jorgend. i Drangedal i ft1900 som er født 1885; kan det være henne?[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/ft1900/f00817.wc2&variabel=0&postnr=1966&fulle=true&spraak=n>LenkeSå er det en Knut Tveit i Skaatø i ft1900, født 1860, har nok bodd i Drangedal da en sønn er født der:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hvis Knud var bosatt i Drangedal og boka omhandler det så er det vel kanskje ikke rart at hans liv i Kragerø ikke er nevnt. De ble vel muligens gift like før Gudmund ble født siden hun var bare 15 år i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Filmer: Ikke gift i Sannidal(Lysn.), Drangedal, Kragerø fra 1905-7 (finnes ikke lysn. e.l. 1900-1904).Men de er gift for Asborg kalles hustru, og barnet er ektefødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takk til deg Berit for velvilje og bistand. Det var underlig at de ikke var oppført der, men jeg får prøve å få litt mer muntlig info fra vedkommende jeg fikk notatene fra. Dette er jo såpass nær fortid at det bør være mulig at noen husker/vet hvor de ble gift. Takk så langt Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.