Gå til innhold
Arkivverket

[#10982] Elert (Eilert) Olsen Husøen - Nautøen og Ollien Haavardsdtr.


Gjest Kåre Bjørnestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Folketelling 1900, 1412 Sulem 9. Husø. Her bor følgende: Elert Olsen Hf. Fisker og husmann, f. 1850 Olina Hovardsdtr.Hm. f.1841 i Manger/Vetås Oluf Elertsen S. f.1880 (kan ikke finne han født eller døpt) Oluf er i 1900 sjøgutt og midlertidig bosatt i Rio Janeiro. Jeg finner to døtrer født som Ellertdtr. og Eilertdtr. 90936 Berthe Oline Ellertdtr.f.21/9-1877 på Husøen 91062 Elen Eilertdtr f. 17/9-1879 på Nautøen Er de 3 søsken ? kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Strand

Berthe Oline og Elen Eilertsdtr. er i alle fall sysken. Har ikkje funne Oluf i dei kyrkjebokavskriftene eg har, heller ikkj er han nemnd i Bygdebok for Solund. I følgje bygdeboka gifte Elen seg i 1905 m. Andreas Berntson Straume. Eg skal søkja litt meir etter Oluf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Takk Alf! Folketellingen fra 1900 viser at Oluf skal være Eilert og Olines sønn, men hvorfor finner jeg han ikke som født/døpt? Kan han være født på et annet sted? Fint at du bekrefter at Berthe Oline og Elen er søstre. Berthe Oline giftet seg i Bergen 1899 med Andreas Bertin Hansen. Hva skjedde med elen og Oluf ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Strand

Når eg sjekkar kyrkjebokdataene mine nærare, finn eg Oluf og. Oluf Eilertsen Nautøen f. 22/6 1882. Foreldre strandsidder Eilert Olsen og Oline Haaversdtr. Kva som seinare skjedde med Elen og Oluf veit eg ikkje enno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Elen finner man i Bygdebok for Gulen. Hun ble gift 27.6.1905 med Andreas Kornelius Berntson Straume (1869-1951) og bosatt på Li i Gulen. Etterkommere bor blant annet på Ånneland i dag.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre Bjørnestad

Takk Alf og Terje ! Jeg kan fremdeles ikke finne Oluf på Digital-arkivets født/døpt register for S & F. Jeg lurer også på om det finnes flere søsken. Alf har du født/døpt registreringsnr.til Oluf? Det var gledelig at du fant Oluf i systemet. Ellen var sikkert ikke lett å spore opp. Takk for det.Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre Bjørnestad

Ellen Ellersdtr. og Andreas Kornelius Strømme ble vigde som nr. 21903 i Bergen Dk. 27.06.1903. Andreas Cornelius Berntsen Strømme ble født nr.88510, den 09.01.1869, Prestegjeld 1411 i S & F. Takk, alle informasjoner hjelper meg. Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.