Gå til innhold
Arkivverket

[#10990] Kan noen hjelpe meg med bager, Karl Andersen, Sandefjord.


Gjest Stein Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Eriksen

Hei. Kan noen hjelpe meg med informasjon om familien Andersen fra Sandefjord ? Karl er bagermester og født 1839. Karl var gift med Ingeborg Olsen, f. 1845, Christiania. De hadde barna Anna Kattrine, f. 1863, Carl Oscar, f. 1865, Ingeborg, f. 1872, Ovidia, f. 1883 og Alfred, f. 1888.Er det noen som vet noe om disse menneskene ?Mvh Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

På den annen side, dette er da vel nødt til å være Karl og Ingeborg:Carl ANDREASSEN Age At Marriage: 25 Sex: Event(s): Birth: Parents: Father: Andreas ANDREASSEN Marriage: Spouse: Ingeborg Cathrine OLSEN Age At Marriage: 20 Parents: Father: Gulbrand OLSEN Marriage: 30 Jun 1865 Place: Oslo, Akershus, Norway Source Information: Batch Number: M424661 Source Dates: 1848 - 1884 Film or Fiche Number: 255752 Collection Details: Domkirken, Vor Frelser; Den Norske KirkeHer kommer vel sønnen Carl Oscar tenker jeg: Carl Oscar Sex: M event(s): Birth: 26 Jul 1865 Place: Christening: 26 Nov 1865 Place: Halden, Ostfold, Norway Parents: Father: Carl ANDERSEN Mother: Ingeborg Catrine OLSENSource Information: Batch Number: C420736 Source Dates: 1860 - 1865 Film or Fiche Number: 255773 Collection Details: Halden; Den Norske Kirke Og, Kirsten Andrea: Kirsten Andrea Female Event(s): Birth: Christening: 01 AUG 1875 Sandefjord, Vestfold, Norway Parents: Father: Carl Andersen Family Mother: Ingeborg Olsendatteren Anna Cathrine: ANNA CATHRINE KARLSEN FemaleEvent(s): Birth: Christening: 30 JUN 1865 Domkirken, Oslo, Akershus, Norway Parents: Father: CARL ANDREASSEN Family Mother: INGEBORG C. OLSENdatteren Ingeborg: INGEBORG KARLSEN Female Event(s): Birth: Christening: 22 SEP 1872 Sandar, Vestfold, Norway Parents: Father: CARL ANDERSEN Family Mother: INGEBORG KATHRINE OLSEN denne hører vel også med i familien tenker jeg: Josefine Marie Female Event(s): Birth: Christening: 10 FEB 1878 Sandefjord, Vestfold, Norway Parents: Father: Carl Andersen Family Mother: Ingeborg Olsen Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Stein!Jeg har sett litt på folketellingene og jeg fant i 1865 i Fredrikshald (Halden) Carl Andersen, bager 27 år f. i Sverige.og Ingeborg Olsd. hans kone, 21 år og barna Anne Catrine 3 år og Carl Oskar 1 år.Folketellingen 1875 for Sandefjord: Carl og Ingeborg er bosatt i Søndre Ruklegate 253 som leieboere med barna Anne Katrine f. 1863, i Halden, Ingeborg f. 6. Juni 1872 i Sandefjord og Kirstin Andrea, f. 1875 i Sandefjord.Folketellingen 1900: De bor fortsatt i Ruklegaten. Han er bakemester og hun arbeider i syforetning. Deres barn Ovida f. 1883 og Alfred f. 1888 i Sandefjord bor der. Carl og Ingeborg tilhører Metodistkirken. Det kan se ut for at noen av barna er døde. Jeg skal se i kirkebøkene for Sandar og Sandefjord etter flere opplysninger. Med hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Eriksen

Hei.Tusen takk for opplysningene. Det jeg vet om ovennevnte har fra jeg fra folketellingene. Jeg er nybegynner når det gjelder slektsgransking, og var bare ute etter de opplysningene jeg kunne få om disse personene. Litt tips om hvor jeg kunne starte å lete o.s.v.. Har lest en del av de andre innleggene, og dannet meg et bilde av hvordan en går videre.Har vært en tur på Riksarkivet, men synes det var veldig rotete og uoversiktlig. Men, nå har jeg jo en del opplysninger, så nå kan jeg jo konsentrere letingen mere eksakt.Igjen tusen takk for svarene.Ytterligere tips mottas med takk.MvhStein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Håkestad

Hei Stein!Fra Kirkebøker i Sandar og Sandefjord. Carl (Karl) Andersen, f. 1839 i Sverige og hustru Ingeborg Katrine Gulbrandsen (Olsen), flyttet til Sandefjord, juli 1866, fra Halden.Deres barn:1. Anna Katrine, f. 1863 i Halden.2. Carl Oskar, f. 26/7- 1865 i Halden, død i Sandefjord (Sandar) 20. feb. 1867.3. Alfred, f. 28/9 - 1869 i Sandefjord (Sandar). ???4. Ingeborg, f. 6/6 - 1872 i Sandefjord. Konfirmert 17. April 1887.5. Kirsten Andrea, f. 19/5 - 1875 i Sandefjord. Konfirmert 13. April 1890.6. Josefine Marie, f. 4/12 - 1877 i Sandefjord. ???7. Camilla Gerhardine, f. 13/4 - 1880 i Sandefjord. Konfirmert 30. Sept. 1894.8. Ovidia Mathilde, f. 23/1 - 1883 i Sandefjord. Konfirmert 3. Okt. 1897.9. Johan Alfred, f. 21/5 - 1888 i Sandefjord. Konfirmert 5. Okt. 1903.Og det skulle være alle barna. Med hilsen Kjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.