Gå til innhold
Arkivverket

[#10992] Iver Hansen Garen / Ivar Andreasson Løset f. 13/3 1870 d. 17/3 1914 Herø / Sand


Gjest Lars Garen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Garen

Kan noen hjelpe meg? Jeg er på jakt etter info om Iver Hansen Garen (Ivar Andreasson Løset). Han står oppført som Ivar i Soga om Sande og Rovde III, men i 1900 tellinga står han oppført på gården 'Garen' 1514 Sande som Iver Hansen Garen. Hans skal ha kommet til gården rundt 1891, og han giftet seg med Marta a Garen i 1899. Hun var da enke etter Andreas Einarson Haugen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Elsebø

Jeg bruker Herøyboka II og III som kilde. Iver Hansen Garen er født på Løset i Herøy den 13 mars 1870. Hans far var Hans Andreas Kornelius Sørenson født på Aurvåg 2 den 12 januar 1847. Derfor kunne han både kalle seg Hansson og Andreasson. Hans mor var Ingeborg Ivarsd. Nygjerde, født på Moltu 13 november 1837.Hans Andreas Kornelius sine foreldre var Søren Hansson Tarberg f. 12 desember 1820 og Berte Larsd. Sløgstad, f. 1807 på Stranda.Håper det er dette du trenger for å komme videre.Hilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.