Gå til innhold
Arkivverket

[#10993] Kristen Pedersen, født 1722 Sør Rollnes/Trondenes ??


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje E Skrolsvik

Noen som kan hjelpe meg med opplysninger om hans opphav ??. Han var fostersønn til Lars Madsen på Fjelldal og fikk der 11/6-1750, bygsle 1 pd i Fjelldal av Lars. Men hvem var han? Kan det ha vert ett slektsskap mellom Lars og Kristen ?? Konrad Naustvik mener han muligens kan være fra Sør Rollnes, Trondenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Eg har bøkene 'Folk og slekt i Trondenes', men der er ingen Kristen Pedersen reg. som født 1722 Sørrollnes. Der er fleire med same navn som dei veit lite el.ingen ting om. Har Kristen vore gift?Lars Madsen er reg. i boka, sonen Mads er født 1733 Balsnes/Ballangen. (Det er og brukt Balsnes/Evenes). Kan det vera område å leite i? Helsing Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei Gro Berit. Kristen Pedersen var gift med Ingeborg Eilertsdatter f ca 1723,død nov 1787 på Fjelldal(skifte 14/5-1788) mulig Rørvik ved Evenes av foreldre Eilert Johansen og Ahlet Hansdatter.De bosatte seg på Fjelldal og har etterslekt der. De er min 3. tipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.