Gå til innhold
Arkivverket

[#11000] Elling Johannesen og Anna Hansdtr. Brændhaugen gård, Ringebo Oppland.

Gjest Bente Rolfsen
 Del

Gjest Bente Rolfsen

Prøver å hjelpe en amerikansk dame som søker slekt av disse to, de utvandret til Amerika ca. 1870 med barna sine. Elling brukte da navnet Brandhaugen. Utklipp fra tellingen i 1865. Nordre Stranden og Randklev Vækkum Ringebo Brændhaugen 1 Elling Johannes. Huusfader Huusmand med Jord g 38 m Ringebo Prgj. Anna Hansd. hans Kone g 38 k Ringebo Prgj. Johan Ellings. deres Søn ug 14 m Ringebo Prgj. Hans Ellings. deres Søn ug 10 m Ringebo Prgj. Simon Ellings. deres Søn ug 7 m Ringebo Prgj. Håper noen kan hjelpe med opplysninger enten om slekt eller forfedre av disse. På forhånd takk. Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica Geary

Bente has been helping me to gain information on Elling Johannesen. His relatives I know in America. They want to know about the relatives of Elling's brother Goro, born 1830. He would also be known as Goro Johannesen, would he not? And in the 1865 census be 35 years old, with wife and children, hopefully still in the gard of Breandhaugen in Ringebu. Thanks for any help with finding Ellings brother. ~~~~~~~Jessie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Goro is the name of a girl. The children of Johan Ellings. and Synøv Olsd. Godlirønningen: Ole b. 16/6 1832, Berit 2/8 1835, Elling 11/1 1829 and Goro 27/11 1830. 2 boys and 2 girls.You can find more about them if you do following: Look at the top of the this page(I belive you use this page in English), 1)choose Area at that time, 2)choose Oppland 3)0520 Ringebu, 4)choose the first one of Mariages Ringebu 1696-1865. It is the birthrecord, just wrong name. Now you can find dead, married and born. Good luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.