Gå til innhold
Arkivverket

[#11002] Til Berit Knudsen


Gjest Anne Ørvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Ørvig

Hei Jeg ser at du nettopp har hjulpet med et oppslag i kirkebøkene for Sannidal og Kragerø. Nå lurer jeg på om det er mulig at du også kan hjelpe meg, selv om de jeg er på jakt etter er 'eldre årganger' enn de du sist fant fram til.Jeg har navn på min oldefars foreldre, men mangler ellers mye informasjon om dem (bl.a fødsels- og dødår, fødselssted, familie etc.). Min oldefar var Thor Olsen (Ørvig) visstnok født i Sannidal (regner med at dette er samme sted som Sandøkedal) / Skåtø i 1855. Han døde i Kragerø i 1899. Mor var Thorberg Thorsdatter (Lie?). Hun er gift for andre gang i 1865-tellingen og bor da på/i Kiil. Far var visstnok Ole Pedersen, båtbygger på Ørvig. Jeg tror at min oldefar hadde en bror.Jeg mangler også informasjon om foreldrene til Lina Cathrine Christensen, født i Kragerø 30.10 1825, død samme sted 12.4.1893. Jeg tror mor var Anna Marie Christensen, født i Randers. Far vet jeg ingenting om. Jeg vet heller ikke om Lina hadde noen søsken.Hilsen Anne Ørvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg skal prøve om tiden strekker til. Legg spørsmålet ditt ut på vanlig måte også, så kanskje det er andre som evt. også kan hjelpe deg. Det finnes jo andre som er lokalkjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.