Gå til innhold
Arkivverket

[#11004] Foreldre til Thor Olsen f. ca.1855, Sandøkedal/Skaadø


Gjest Anne Ørvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Ørvig

Jeg har navn på min oldefars foreldre, men mangler annen informasjon om dem (bl.a fødsels- og dødsår, fødselssted, aner etc.). Min oldefar var Thor Olsen (Ørvig) født i Sandøkedal/Skaadø i 1855. Han døde i Kragerø i 1899. Mor var Thorberg (Torberg) Thorsdatter (Lie?). Hun er gift for andre gang i 1865-tellingen og bor da på/i Kiil. Far var visstnok Ole Pedersen, båtbygger på Ørvig. Jeg tror at min oldefar hadde en bror. Håper noen kan hjelpe. Hilsen Anne ØrvigHilsen Anne Ørvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Sannidal alt sammen: Født 12/7-dpt. 12/7 1818 Torber. Foreldre: grdm. Thor Knudsen Lien og Ane Pedersdt. Faddere: skomaker Anders Mikkelsen Bratøes, kona Ingeborg Marie Hansdt., pike Ane Knudsdt. Lien, grdm. Kjel Nielsen Eje/Øje?, Steener? Olsen Lien og Ole Knudsen Lien.Født 5/8-19/8 1855 Thor, ekte. Foreldre: grdm. Ole Pedersen Ørevig og h. Thorber Thorsdt. Faddere: kone Anne Halvorsdt. Ørevig, pike Petrea Haaversdt. Støle?, grdm. Peder Andersen Thonestøl, ungk. Peder Olsen Ørevig, ungk. Tharald Olsen Skardvang.Fant ikke flere barn 1851-58. Kan jo ha oversett noen. Ved en tilfeldighet fant jeg en ungk. og grdm.sønn Peder Thorsen Lien f. 15/8-9 1831 som giftet seg med Kirsti Aslaksdt. Moe f. 1829. Faren til Peder var Thor Knudsen Lien. Glemte å skrive årstallet.Død 24/3-29/3 1857 grdm. Ole Pedersen Ørevig, 55 år. Dødsårsak Seirrhus? venTriculi.Død i Kragerø: 18/8-22/8 1899 kjøpmand Thor Olsen, f. 1855 Ørvig Sandøkedal, bopel Kragerø, hjertefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.