Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Vikås

[#11016] Forlis i Nordland i perioden 1893 - 96

Recommended Posts

Gjest Bjørn Vikås

Klokkerbok fra Hamarøy 1887-99 viser at Anna Katrine var enke etter Oluf Madsen. Oluf Madsen var styrmann fra Arendal og var født i 1866 på Hisø. De ble viet i Bodø 23.4.1890. Hennes navn ble da oppgitt som Anna Katrine Berg Hollingen. Hun fikk sannsynligvis jenta Olga i 1892 i Bodø med Oluf Madsen. Oluf Madsen døde av ukjent årsak. Så da hun fikk Lovise Marie i 1896 var det med sin forlovede Marius Perret. Sønn av fransk undersått. Hun var da enke.Er det noen som vet om noen skipsforlis i 1893-96 der Styrman Oluf Madsen var ombord

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Sulesund

Ser at du nevner Marius Perret. Dette er kanskje den 'Paulus Peret Marius' eller nevnt i FT 1900 som Marius Perret som er kjøpmann i Bodø? Hans mor skal være Eva Caisa (Kathrine) Andersdtr fra Pajala, Norrbotten og hun er av Tjäder/Haapala slekt. Hennes bror slo seg ned i Ankenes og gift med Lisa Lindgren (også Pajalaslekt).Det er kanskje denne Anna Hollingen jeg finner i Bodø 1900, da gift med Lars Hollingen Lenke Så hun ble ikke gift med sin forlovede M. Perret...! Dette er ei grein av min slekt - uten at jeg har forsket så mye på M. Perret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.