Gå til innhold
Arkivverket

[#11016] Forlis i Nordland i perioden 1893 - 96


Gjest Bjørn Vikås
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Vikås

Klokkerbok fra Hamarøy 1887-99 viser at Anna Katrine var enke etter Oluf Madsen. Oluf Madsen var styrmann fra Arendal og var født i 1866 på Hisø. De ble viet i Bodø 23.4.1890. Hennes navn ble da oppgitt som Anna Katrine Berg Hollingen. Hun fikk sannsynligvis jenta Olga i 1892 i Bodø med Oluf Madsen. Oluf Madsen døde av ukjent årsak. Så da hun fikk Lovise Marie i 1896 var det med sin forlovede Marius Perret. Sønn av fransk undersått. Hun var da enke.Er det noen som vet om noen skipsforlis i 1893-96 der Styrman Oluf Madsen var ombord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Marianne Sulesund

Ser at du nevner Marius Perret. Dette er kanskje den 'Paulus Peret Marius' eller nevnt i FT 1900 som Marius Perret som er kjøpmann i Bodø? Hans mor skal være Eva Caisa (Kathrine) Andersdtr fra Pajala, Norrbotten og hun er av Tjäder/Haapala slekt. Hennes bror slo seg ned i Ankenes og gift med Lisa Lindgren (også Pajalaslekt).Det er kanskje denne Anna Hollingen jeg finner i Bodø 1900, da gift med Lars Hollingen Lenke Så hun ble ikke gift med sin forlovede M. Perret...! Dette er ei grein av min slekt - uten at jeg har forsket så mye på M. Perret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.