Gå til innhold
Arkivverket

[#11019] Ingebrigt Eriksen Åstveit, f. 26.05.1829 i Åsane/Hamre


Gjest Johan Ludvig Kvamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Paktere på Åstveit i Åsane/Hamre, Erik Olsen Gaupås/Marta Knutsdatter Kalsås (de er begge fra Haus) døper Ingebrigt i Åsane 28.06.1829. Foreldrene drar noen år senere til Milde i Fana, og de dør begge på Strømme i Fana i 1882. Men Ingebrigt finner jeg ikke igjen. Heller ikke hans søster Berta f. ca 1842 på Milde, og ikke Susanna (fødselsår ukjent) Er takknemlig for alle mulige tilbakemeldinger.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Arne!Takker for gode forslag. Berta som tjenestepike i Steinsviken er også en av mine kandidater. Susanna i Innvik var også en god kandidat. Haus i soge og segn antyder at Susanna utvandret til Amerika. Har iallefall noe å undersøke nærmere.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Susanna reiser fra Bergen til Quebec i mai 1869 med ektemann Ingebrigt Jacobsen Møklebusr og sine svigerforeldre Jacob Ingebrigtsen Møklebust og Karen Møklebust. Dermed er den gåten løst. Men hvor det det av Berta og Ingebrigt?Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I basen Døde i Fana 1816-1877 finn du dette:2264 0 1408 1908 Inderst national Artillerist m Engebreth Erichsen født på gaarden Aastvedt i Hammærs p 26 år Alvøen 1855 Alvøen, men efter felles begravelse hvor hans børn ere begravede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Og med dette kjem du kan hende nærare ei løysing?:4745 0009 1855 Elsa Gjertine Engebrigtsd. 3 u.gl. f. på Alvøen 28 aug. 1855 d. på gd. Milde i FanaNår eg kjem heim, skal eg sjå etter om eg finn dei i familieregisteret mitt for Askøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Og her er siste bidrag førebels, frå Døde i Fana:2282 50 1609 2209 Hjemmedøbt Daglønnersdatter f Elia Gjertine Engebretksdtr. 3 uker Store Milde 1855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Takk til deg Bjørn Davidsen for nyttig informasjon. Nå mangler jeg kun navn på kona til Engebreth (Ingebrigt) og også vielse for dette paret.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Her skal du få noko meir spøkje frå mitt register:ASM,,Ingebrigt,Eriksen,Alvøen,,,,,Giertrud Christensdtr,,,,Afg.Daglønner- indf. 6/1-1856,Elisa Gjertine,2808,2712,1856Dette er dåpen på ei EG, og eg trur det er same jenta som døydde i 1855. For datoane gjeld nok 1855, ikkje 1856 - men dette må du få sjekka på SAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Og da kan Gjertrud være en datter av Kristen Simonsen og hustru Johanne Andersdatter, gårdsfolk på Mosstadhaug, Indre Holmedal.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Her har du eit barn til som døyr, då er faren i Mathopen (frå Døde i Fana):2072 36 1307 1807 Drengebarn m Erik Martin Engebrethsen Tjener Engebreth Eriksen Madhopen 3 dager Madhopen 1852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Og her har du eit til frå Døde i Fana:2185 21 0905 1405 Hjemmedøbt tjenarbarn m Engebreth Martin Olai Engebrethsen 1854 2304 Madhopen 1854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg ser nå at Johanna Andersdatter døde i 1809, og Kristen giftet seg på nytt i 1810 med Anna Øysteinsdatter, f. 1781 på Oppedal, - så dette må da bli Gjertruds mor.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Og her finn du enkja utan born i Alvøen 1865:3744 133 1 Jerthru Christensdtr Husmoder, Papirarbeiderske e 46 f Holmedals Præstegjd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Mange takk til Bjørn Davidsen og Arne Solås for all hjelp angående Ingebrigt Eriksen Åstveit og hans familie.Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.