Gå til innhold
Arkivverket

[#11020] Vielse Karmøy/Tysvær 1909


Gjest Arild Kompelien
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Kompelien

Noen som har lett tilgang til å finne vielse 1909 for Gunvald Thomas Ytreland f. 1887 og Karen Sofie Sørbø f. 1888. Hun er fra Tysvær, han fra Karmøy. Er interessert i oppgitte foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Finnes ikke i Tysvær, og Karmøy er en dårlig betegnelse. Jeg måtte lete etter gården for å finne kirkesognet som vel skal være Kopervik. Finnes ikke filmet kirkebok for gifte 1909.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Beklager det med Karmøy, jeg er ikke så godt kjent. Dette er noe jeg undersøker for andre. Vet hun er fra Tysvær, og at de visstnok bodde på Karmøy.Takker for innsatsen, da vet jeg ihvertfall at de ikke er gift i Tysvær. Filmene for Kopervik 1909 må vel foreligge etter hvert.Ser du innom her om et par-tre dager har jeg kanskje mer nøyaktig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

I kirkebok for Kopervik landsogn, Avaldsnes p.g, døpte 1887: -f. 24.5. dpt.26.6.-Tomas Gunvald-, Foreldre:-Ungkarl Peder Jørgensen Vikingstad i Torvestad f. 1866 , Pige Anne Elisabeth Torsdtr. Ytreland f.1858.I kirkeboken for Tysvær sokn, Tysvær p.g.:Gifte 1909: 27.11.-Tomas Gunvald Pedersen, Ytreland i Kopervik, fisker og Karen Sofie Jonsdatter Sørbø f. 1888. Far til Karen Sofie : Jon Jonsen Sørbø.Under konfirmerte i samme kirkebok: 19.10.1902: -Karen Serine Johnsdatter Sørbø- 'sic'.f.13.7.1888 dpt. 27.7.1888. Foreldre: -John Johnsen og Karen Sofie Johnsdatter Sørbø- 'sic'.Mvh.Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Karen Sofie Johmsdtr.Sørbø. Hennes foreldre er John Johnsen fra Fister n.1856 gm. Karen sofie Johnsdtr.n.1855. De har barna 1.Berte Marie f. 1880 2. Kristofa, f.1882, til Falkeid. 3.Johannes, f. 1885 4.Karen Sofie f. 1888 gm Gunvald Thomas? 5.Malene Serine f. 1891. 6.Josefine Cesilie, f. 1894, til Søre Askeland.John Johnsen er n. på Hersdal 1906, er da kalt Sørbø. På gården Evje hvor han bor 1900 er han på br.1, og det bruket blir kalt Sørbø. Jeg har ikke funnet ut enda hvor i Fister Jon, hennes far kommer fra, men han er ikke på gården Fister, så det må bli fra en av de andre gårdene. Jeg har sett på alle brukerne på Ytreland men ingen på nevnte tidsrom har Gunvald Thomas. Ser at navnet Gunvald og Thomas er i bruk rundt der, men finner ingen med begge. Ei heller i Kopervik er det noen. Med Hilsen Sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Eide

Tomas Gunvald er ikke nevnt i Bygdebok for Karmøy, Kopervik og Stangeland av Arnvid Lillehammer. Men det er trolig moren Anne Elisabeth som er nevnt som datter av Tore Jonassen Sund (f.ca.1832) og kona Guro Tomasdatter Ytreland (f.1832)s.414. Jeg har ikke funnet mer om henne. En finner henne sikkert i ft.1900.Foreldrene til Peder Jørgensen Vikingstad (2.4.1865-23.6.1941) var:Jørgen Jensson Våge,Avaldsnes (19.3.1831-11.11.1884) og Berta Malene Pedersdtr.Vikingstad (14.11.1835-19.9.1917) Kilde:Bygdebok for Karmøy, Torvastad (s.166) av Birger Kjetland og Arnvid Lilehammer.Mvh.Geir Eide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Arild.Jeg har funnet ut mer men akkurat nå er jeg i full fart så du hører mer fra meg i løpet av søndagen. Til Berit, jeg har mye bygdebøker og kirkebøker fra Rogaland, og der tar jeg det store overblikk i registeret til å begynne med. Karen Sofie var et helt spesielt navn her, (min mormors navn) og da måtte jeg bare lete. Gode lørdagshilsen SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Arild.Som du ser i mitt forrige innlegg så har samlet en god del til deg, kan sende det direkte om du lar meg få din mail-adr. Jeg lovet deg søndag, men det ble så mye at jeg har brukt lenger tid enn beregnet. Min mail-adr. sol.johannessen@c2i.netMVH SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.