Gå til innhold
Arkivverket

[#11021] Elisa Marie f. Olsen, 9.10.1884


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvordan kan jeg finne hennes foreldre? Jeg har gaatt igjennom 1900 FT paa alle mulige maater - uten resultat. Rundt om i hele landet og i Bergen og Hordaland. Hun maa da vaere et sted ettersom hun var födt i 1884.Det jeg vet er hva jeg har faatt av Yngve Nedrebö.'Elisa Marie Eriksen, født 9. oktober 1884 i Bergen, døde 10. august 1966 i Bergen. Hun var enke etter renholdsarbeider Karl Johan Eriksen, og etterlot seg tre barn: Johan Fredrik Loy, født 30. november 1911, og Fritz Wilhelm Loy, født 31.mars 1915, fra hennes første ekteskap, og en datter Ella Larsen fra sitt andre ekteskap. Johan Fredrik, sønn av kjører Fredrik Vilhelm Loy, bosatt på Solheim i Årstad, født 1884, og Elisa Marie f. Olsen, født 1884, var født 30. november 1911, og ble døpt i Årstad kirke 26. desember 1915.Ved folketellingen i 1922 var Else Marie og de to sønnene bosatt i Fjøsangerveien 69A.'Takknemilg for eventuell hjelpmvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk skal du ha!Tenkte ikke aa se paa Lisa. Jeg har gaatt igjennom alle Elser og Elisaer!Det er nok uten tvil henne. Da maa hun vaere döpt i Bergen ettersom hun er födt der.Hadde noen hatt adgang til kirkebökene fra Bergen i 1884, saa hadde det vel vaert mulig aa finne hennes foreldre.Jeg faar haape paa det beste-:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Oppdaget jo naa at döpte i Bergen for det tidsrommet ligger inne paa nettet, men fant ingen som passet med 'min' Elisa Marie. Naa har jeg tatt for meg andre varianter og: Elisa/Elise/Else/Elsa/Lisa/Maria/MarieHva skjedde med de som ikke ble döpt? De ble vel fört opp et sted og?mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg er ganske overveldet! Tusen takk!Jeg skjønner jeg har ting å lære her.Nå skal jeg se om jeg finner mer i Avaldsnæs og Haug.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.