Gå til innhold
Arkivverket

[#11035] Søre Plassen - Heidal


Gjest Turid Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Christiansen

Da Hans Olsen døde 8. august 1861 er han 74 år. (født ca. 1787). Han var gift med Anne Pedersdatter som i folketellingen for 1865 var 74 år (født ca. 1791).Jeg er interessert i å få opplysninger om foreldrene til disse to. Dette vil kanskje fremgå av kirkeboken under vigde. Deres sønn Peder Hansen var født ca. 1826. Han var 36 år da han druknet i Bergdøla 11. mai 1862. Om de hadde flere barn vet jeg ikkeVennlig hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fam.Search: Gift i Vaagaa 23/5 1816 Hans Olsen og Anne Pedersdatter. Om det er dem så har du iallfall datoen for ekteskapet. Mulige barn f. i Vågå er Peder 16/2 26, Brit 21/7 32 og Ronnoug 26/1 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

Peder Hansen Plassen, f. 16/2-1826, g.m. Mari Amundsdtr. Kildeberget, f.1821 Sitter som selveier på søndre Plassen i 1865. Druknet under fløtning i Bergdøla. Omtalt i Årbok for Gudbrandsdalen 1965, s.75. Barn: 1. Anne pedersdtr., f. 1858 2. Petra pedersdtr., f. 1861 3. Kari Pedersdtr., f. 1853Peders foreldre: Hans Olsen Fougstadeie øvre (søre Plassen), f. 1787, d. 10/8-1861, g.m. Anne Pedersdtr. Espelundseie, f. 1792, d. 2/9-1872Mari`s foreldre: Amund Olsen Kildeberget fra Kvikne i Fron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Takk for innslagene, men hvem var foreldrene til Hans Olsen og Anne Pedersdatter ? Er det noen som har kirkebøkene og kan finne ut dette for meg ?Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

Ja,ja, det er lettest å svare på det enkle. etter opplysninger jeg har fått fra Nordalsarkivet i Vågå skal foreldrene til Hans Olsen, f.1787 være: Ole Larsen, f. 1767 og Anne Pedersdtr., f.1769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Christiansen

Hei Kai. Kan ikke finne Ole Larsen og Anne Pedersdatter i tellingen for 1801. Finner en Ole Larsen som husmann under Faukstad, men han er gift med Anne Stenersdatter, så disse er det ikke. Kan det være Anne Pedersdatter f. 1769 som er fra Plassen og at Ole Larsen har giftet seg inn. Vår familien har et ølkrus i tre hvor det i bunnen er innbrent PHS HOS (Hans Olsen) PHS (Peder Hansen). S'en må stå for Slette, hvorfor vet ikke jeg. Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.