Gå til innhold
Arkivverket

[#11038] Klara Sofie Larsdtr. f. 1878 i Våle og hennes mann Karl Henrik Johansen f. 1877?


Gjest Anne-Lise Skillinghaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Er det noen som har opplysninger om min fars tante Klara Sofie Larsdtr. f. 1878 i Våle og hennes mann Karl Henrik Johansen f. 1877 fra Brunlanes. De giftet seg i 1916.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Ja, det er nok riktig at Klara er fra Våle og datter til L.E. Pedersen, men fikk hun og Karl Henrik noen barn, og i tilfelle hvor ble de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei igjen. Nå har jeg lest meg til ytterligere opplysn. om min fars tante Klara Sofie.... Hun var 'sypige for egen regn.' og bodde på Haugtuft i Våle ved folketellingen i 1900. Det er blitt fortalt meg at hun hadde bare en arm, men det hindret henne ikke i å utføre sitt yrke. Håper at noen der ute kan hjelpe meg videre med disse 'nye' opplysningene. Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Trenger fremdeles litt hjelp med denne. Iflg. Våle Bygdebok flyttet Klara Sofie og Karl Henrik til Tønsberg, ant. etter 1916. Noen som kjenner til eller har hørt om denne 'enarmede' sydamen? På forhånd takk. Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Jeg tillater meg å løfte denne etterlysningen frem igjen. Kanskje noen nye lesere er kommet til? El. noen som kan gi meg litt tips om hvordan komme videre. Den som gir seg har tapt heter det, og håpet om å komme videre har jeg jo :-) Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.